Uživatel nepřihlášen
Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Might & Magic X: Legacy Skutečný návrat legendy?

Úterý 25.2.2014 20:26 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí



Parta dobrodruhů sedí u táborového ohně, na nebi září měsíc. Jeho světlo ale zmizí a je zakryto obřími křídly černého draka. Zemně okolo hrdinů začíná tát pod žárem dračího ohně. Naštěstí jeden z členů z party ovládá magii vody, která si s ohněm hravě poradí. Zbylí tři členové party mezitím berou své luky a pálí po drakovy salvy šípů. Jen málo z nich zasáhlo cíl, ale i to stačilo k rozlícení mocného ještěra, který se snesl na zem a dal se do otevřeného boje tesáky a drapy. Hrdinové pomalu ochabují, přesto že bojují o život, jeden po druhém upadají do věčného spánku. Jejich těla poslouží drakovy jako skvělá potrava.

Návrat legendární hry je zpět. Série Might and Magic která mě provázela v průběhu dospívaním a kterou považuji ze jednu z nejlepších RPG vůbec, je zpět. Co nám předvede a kam se posunula hratelnost?

Základní vlastnosti a skilly
V minulých dílech základní atributy postav zůstávaly po celou dobu hry stejné. Případě se měnily nalezením sudů, jenž zlepšovaly tyto schopnosti. Nový díl však přináší změnu ve vylepšování základních parametrů za každou úroveň o kterou hrdinové postoupí. Nevím, jestli je to velké plus. Přeci jen v průběhu tréninku vám asi nový prst nedoroste a nohy se nezrychlí, tak proč by měli být postavy odlišné oproti výraznějším dílům série? Zajímavé vylepšení přichází ve skillech postav. U každé se objevuje více stromů a je skutečně jen na vás, kterou cestou pojedete. Přišlo mi sice trošku zajímavé, že si například čaroděj muže osvojit naprosto všechny magické školy, ale v tom má asi Ubisoft víc jasno než já. Prakticky se mi zde vytrácí potřeba klerika nebo jakéhokoliv healera na co? Nacpěte si tři mágy a jednu tvrdší class a projděte s nimi celou hru vzhledem k možnostem škol, které mají postavy na výběr.



Né každý zastane všechno

Předchozí díly také ukázaly postavy a rasy jako všeuměly, kteří si poradily s jakýmkoliv povoláním. Zde tomu tak není. Každá rasa má v tuto chvíli tři specifické povolaní v testovací fázi, k nám ale dostávají jen po jednom u každého národa. Samozřejmě pro každé povolání existuje budoucí povýšení. A tuto vlastnost si MaM zachoval z předchozích dílů.



Pohyb, kámen úrazu?

V minulosti jsem si hodně užíval volnosti pohybu po světě MaM. Nebyl jsem nějak výrazně limitován a svět nebyl rozdělen jen na čtyři světové strany. Den se s nocí střídal v celkem rozumných intervalech. Parta tím pádem nebyla tolik unavená a mohli jste s ní bez větších problémů cestovat. Co je tu jinak? Všechno. Celkový systém pohybu mi připomíná Legend of Grimrock. V otevřeném světě s nejúspěšnějšími díly této série už to nemá moc co dočinění. Volnost mizí a zůstává zde jen narýsovaná plocha pro cestu dozadu, dopředu a do stran. Uhnout před šípem či kouzlem v tomto díle tedy zůstává jen fantazií. Útěk před nestvůrami tudíž už moc nevyužijete a musíte se spoléhat na to, že se náhodou nepřidají další, protože vaše parta ze začátku zvládne tak jednu zajímavější příšeru a pak vesele skape. Se zbrojí a celkově opravou itemů to také není zrovna růžové. Celkově výbava vašich postav vydrží tak jeden maximálně dva boje a musíte do města, protože vašim postavám se jednoduše věci drolí pod rukama. Noc a den se tu střídá odhadem co 10 minut, takže ve výsledku sundáte par nestvůr a můžete jít do města se vyspat, nebo použít zásoby, protože vaše postavičky začínají být zřetelně unavené. Což by jim v boji moc neprospělo, už tak jsou většinou po jedné až dvou ranách na pokraji kómatu. Uvidíme, možná budou nedostatky z této kapitoly vyřešeny patchi nebo případným vývojem hry trošku jinou cestou.

Graficky né zrovna na výborné úrovni
Graficky né zrovna na výborné úrovni

Stránka grafiky

Jako vždy se hra graficky posunula na jinou úroveň. Lokace jsou kreativní. Jen tak se neokoukají.Ale stále to není dostatečné když se dostaneme k porovnaní se standardem her které vycházejí. Hudba také není zvolena špatně, jen v ostatních aspektech hra značně pokulhává.

Hodnocení v širším spektru
Jakožto fanoušek série a především 6 a 7 dílu, které byly průlomové a zanechali na herní scéně odkaz, snad až doteď nemůžu hodnotit nový MaM moc kladně. Hra se prakticky vrací úplně k prvním dílům, které se zpracováním a povedeností nemůžou prostě pozdějším hrám svého druhu rovnat. Místo použití nejvíce hraných si autoři prostě vybrali úplný návrat a hází hráče do ne moc příjemného rádoby otevřeného světa, který je až nesmyslně přeplněn monstry. Hra je pro mě nepovedenou kopii Legend of Grimrock, což byla hra, která se mi líbila, ale přeci jen byla v dungeonu a nikde jinde autoři se jí nepokoušeli cpát do otevřenějšího prostoru, co by v něm taky dělala. Dobré RPG ale MaM to není ...

Might & Magic X Legacy na PC Hodnocení hry
Skóre hry 4 4/10
Might & Magic X Legacy
» Více o hře
Líbí se mi
  • Oživení M&M serie po 12 letech
  • Hádanky které připomněly Shadow Guild
  • Těžší combat
Vadí mi
  • Naprosté odklonění od starých dílů(6,7)
  • Nepotřebuji doma 2x LoG
  • Tahové pole.
  • Grafika
Verdikt: Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
Might & Magic X Legacy na PCScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy Screenshot ze hry Might & Magic X Legacy
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Might & Magic X: Legacy Skutečný návrat legendy?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Toldo    Když hru hodnotím nehledám v ní nic. Hodnotím ji nezaujatě, jako bych nevěděl která bije a zhodnotím ji ze všech stranToldotoldo2587    26.2.2014 13:33 Toldo

Když hru hodnotím nehledám v ní nic. Hodnotím ji nezaujatě, jako bych nevěděl která bije a zhodnotím ji ze všech stran

ThainDegu člen redakce    Tak je to čistě můj subjektivní názor ale i tak recenze může být napsána. Čistá kritika to určitě není. Pocity hlavně vycházejí z toho že jsem si střihl první starší díly a pak až tento kousek. Hlavní je vždy názor jeden hodnotí tak a druhý zase jinak a každý si v tom najde něco.ThainDeguthaindegu27578    26.2.2014 12:48 ThainDegu

Tak je to čistě můj subjektivní názor ale i tak recenze může být napsána. Čistá kritika to určitě není. Pocity hlavně vycházejí z toho že jsem si střihl první starší díly a pak až tento kousek. Hlavní je vždy názor jeden hodnotí tak a druhý zase jinak a každý si v tom najde něco.

Toldo    Nepřijde mi to jako recenze, ale spíš jako zaujatost. Nehodnotíš to ze všech stran a úplně tuto hru shazuješ, protože se ti nelíbila. Já jsem velký fanoušek původních dílu se kterýma se tato hra nedá srovnat a nemá to s nimi nic společného, ale to neznamená, že je to hned špatně. Prostě píšeš hodně zaujatě a dáváš do toho příliš osobních pocitů, můj názor, nesnažíš se to vidět komplexně...Toldotoldo2587    26.2.2014 08:55 Toldo

Nepřijde mi to jako recenze, ale spíš jako zaujatost. Nehodnotíš to ze všech stran a úplně tuto hru shazuješ, protože se ti nelíbila. Já jsem velký fanoušek původních dílu se kterýma se tato hra nedá srovnat a nemá to s nimi nic společného, ale to neznamená, že je to hned špatně. Prostě píšeš hodně zaujatě a dáváš do toho příliš osobních pocitů, můj názor, nesnažíš se to vidět komplexně...

Ice Golem    Omlouvám se za unáhlený závěr :) Na první blogový příspěvek je to více než nadprůměrné :) Jen tak dál :thumbup:Ice Golemice-golem9641    25.2.2014 20:49 Ice Golem

Omlouvám se za unáhlený závěr :) Na první blogový příspěvek je to více než nadprůměrné :) Jen tak dál :thumbup: