Recenze: War of the Vikings

Čtvrtek 3.4.2014 14:08 - Autor: ThainDegu
Recenze: War of the Vikings

Her které pojednávají o pozdním  středověku je jako šafránu.  Autoři ze studia Paradox se proto rozhodly dát hráčům krvavou etapu vikingů.

Ostrý meč a pevný štít

Paleta zbraní zde není příliš pestrá, osobně jsem žádné speciální zbraně té doby neobjevil. Což mi přišlo na škodu zastřílet si se saskou jednoduchou kuší nebo si vzít velký vikingský štít by mi určitě nevadili hlavně proto, že tato hra pojednává o této historické etapě. Bezedný toulec na šípy také není k zahození, ale přeci jen v tu chvíli se realita plně vytrácí. Tento nedostatek tu zůstal.

Těžká sekera projede štítem jak nůž máslem

Šíp v hlavě

Zdravotní lišta je totožná s hrou War of the Roses kterou si určitě fanoušci středověku nenechali ujít. Přichází sem ale efekt únavy, který považuji za příjemnou vložku hry. Před nepřáteli můžete i krásně utéct ale, když vás doženou tak dostanete pořádný výprask. Specifikoval sem se na postavu lučištníka, jelikož jsem velkým příznivcem lukostřelby. Nejednou se mi povedla krásná trefa do hlavy a nepřítel dál vesele utíkal. Šíp v mozku asi nepovažují autoři za moc velký problém, ale já si nedokážu představit nikoho, kdo by tento zásah přežil. Naopak rány zbraní jsou brány s daleko menší tolerancí. Proč když je pro vás smrtelných par ran do ruky a ne střela do hlavy pro mě zůstává záhadou.

Vždy v povzdálí
Vždy v povzdálí

Long house

Velmi se mi libí grafická stránka hry plná vikingské architektury. Vidíme zde dlouhé domy Vikingů tak i křesťanské kříže Sasů. Z opevnění a vesnic sálá duch doby, který hráče vtáhne do děje a na par hodin jej nepustí. Do budoucna bude hra snad obohacena i o historické bitvy, které zahrnují vpády Vikingů do Anglie. Hra samotná je rozdělena do klasických modů. Obsazovaní území, zabití určitého počtu nepřátel anebo jen čistých bitev. Časem možná přibude dějová linie, která ukáže postup vojsk či dominanci nad ostrovem.

Přeji dlouhý let
Přeji dlouhý let

Veterán je nepřehlédnutelný

Hráč bude ve hře za vyhrané bitvy a zabité nepřátele získávat levely ale nebude to jako v ostatních hrách. Nové úrovně vám nepřidají kouzelné schopnosti či více životů. Autoři se rozhodly že budou mít spíše kosmetickou notu.  Muži ve vikingské společnosti si například pletly vousy. Co to bude znamenat v praxi? Že když potkáte uprostřed bitevního pole mohutného Vikinga s řádným plnovousem tak před sebou máte veterána mnoha bitev. Jako nováček byste měli v tento moment začít utíkat. Sasové budou díky své víře v křesťanství vypadat asi více kultivovaně.

Bez teamu to prostě nejde
Bez teamu to prostě nejde
Hodnocení hry
Skóre hry 8 8/10
  • Pestrou paletu zbraní
  • Historické bitvy
  • Štítovou hradbu
  • Systém únavy
  • Pestrosti map
  • Nevyváženosti zbraní
  • Že když zasáhnu někoho šípem do hlavy přežije
Verdikt: Tato hra určitě nemá žádný důvod se schovávat. Sice nám žádné velkolepé změny nepřináší snad jen bojovou únavu, ale přesto se nemá za co se stydět. Kombinace prvků Mount and Blade a War of the Roses nám přináší výborný bojový systém. Určitě to nepovažuji za špatnou volbu, herní průmysl by se měl stále rozvíjet a tato hra je mírným krokem kupředu.