Uživatel nepřihlášen
Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?

Čtvrtek 17.4.2014 09:55 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí

Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?Poslední dobou čtu hodně článků a hlavně komentářů, které se týkají nových her. Některé mě skutečně zaráží, protože se je snaží srovnávat s některými staršími kousky. Jaké jsou ale rozdíly?

Grafika bod číslo jedna ?

V době když sem s hraním začínal, jsem byl také osloven asi nejvíc grafickou stránkou hry. Představte si to hra, která jela v rozlišení 800x600 a byl jsem z toho skutečně nadšen. Doba pomalu ale jistě postupuje kupředu, tak se hnula i grafická stránka her. Vypadají většinou skutečně fantasticky, ale pro většinu herní komunity nejsou stále dostatečné. Je zde sice pár děl, která jsou vřele přijímána. Jsou zde i luxusní kousky, jenž jsou zavrženy kvůli grafické stránce hry, jako je například Dark Souls II.

Je dobré hry hodnotit jen podle toho jak vypadají anebo je lepší jim dát šanci, aby předvedly co v nich je i přes grafický průměr?

Dark Souls II 4K rozlišení
Dark Souls II 4K rozlišení

DLC vs Datadisk

Já vím je to část původní hry, které jsou úmyslně vytrženy ze hry a později přidávány jako dodatečný obsah. Ale já zas tak velký rozdíl mezi datadiskem a DLC nevidím, jen dodatečný obsah má nyní cenu datadisku který byl většinou mnohonásobně větší. Je to celkem nepříjemná novinka, když si musím koupit 10 DLC, abych měl hru kompletní. Když před pár lety jsem mohl investovat pár stovek a získat jak plnou hru, tak i výborný obsah v podobě datadisku. A jako takový hořký bonbonek je fakt, že většina her vychází nedodělaná s nemalou dávkou bugů, čest výjimkám. Abych nezapomněl, vždy při přeobjednaní dostanete DLC zdarma.

Což je podle mě celkem malou náplastí, za pokažení prvního zážitku ze hry co myslíte?

Nedokončená hra ke které neustále vychazejí DLC
Nedokončená hra ke které neustále vychazejí DLC

Příběh hlavní kámen úrazu?

Když se ohlédnu přes rameno tak vidím luxusní příběhy herních dinosaurů v podobě Gotika či Deus Ex. Příběhy, které vydržely na několik desítek hodin. Hry oslovili příběhem tak i obtížností, která byla pro většinu her pověstná a některé levly či části hry byly skutečně obtížné. Jak to vypadá teď? Poslední dobou dostávám do rukou hry, které mají herní dobu maximálně přes deset hodin. Obtížnost většinou nestojí za moc. Spolu s příběhem, který je občas velmi podprůměrný. Občas se sice najdou na trhu hry, jenž skutečně překvapí a osloví, ale stane se to tak jednou maximálně dvakrát do roka Zatím mě asi nejvíc těší Indie hry, které nabízejí celkem zajímavý příběhový a herní potenciál. Jdou zde naopak smutné tituly, které by mohly vycházet jednou za pár let, jako například AC a CoD možná by se prodloužením doby vývoje, posunul příběh a hratelnost.

Příběh v novém Thiefovi byl neskutečně ošklivě slátán.
Příběh v novém Thiefovi byl neskutečně ošklivě slátán.

Zaklad nových her

Jako hlavní pilíř novinek zde stojí grafika je prakticky hlavním aspektem. Poté zde stojí občas zajímavě slátaný příběh spolu s hratelností, na které se nedá moc zkazit. Kam by se ale průmysl měl ubírat? Podle mě by měl být příběh na prvním stupínku priorit. Asi bych zde měl raději hru s výborným příběhem, kterou bych si mohl zahrát víckrát než graficky fantastický kousek který mam hotový za pět hodin čistého času a pak už nemám důvod, se po něm vůbec ohlédnout. Protože až na grafický potenciál nemá co nabídnout. Je smutné, že se většina tvůrců bojí přijít s něčím novým a tím pádem jen kopírují starší a kvalitní kusy.Pro mě je například příkladem nepovedeného kusu nový M&M. Dalším problémem je vodění za ručičku skoro každá hra se hráče snaží vést. Volný prostor je podle nich zřejmě zbytečný. Anebo naopak vloží hráči do rukou obrovský prostor a nedokáží jej dostatečně naplnit, tím pádem se hráč po pár hodinách začne nudit. Jako důležitou část nových her si vybavují DLC a předčasné vydání plné bugů ale to má svou vlastní kapitolku.

Jaká je vaše představa nových her?

Nová grafika ale jinak nic moc.
Nová grafika ale jinak nic moc.

Staré je lepší?

Přirovnávat nebo hodnotit vše podle starších her také není moc dobré. Říct například že nový Wolfenstein bude horší než jeho starší díly kvůli tomu že nebude mít stejnou atmosféru je celkem hovadina. Bude to sice FPS a zatím vypadá celkem průměrně, ale říct že první díly byly lepší, když jste prakticky v prvních dílech jen bezhlavě střílely a hledaly klíče je samozřejmě hloupost. RPG žánr se také posouvá, ale nevím, zda některé dílka dokáží překonat některé deset let staré kusy. Naštěstí se občas objeví kvalitní a zajímavé předělávky her. Hlavním tahákem starších her je jejich obtížnost a jedinečnost příběhu. Největší nevýhodou ale zůstává grafická stránka a AI která bývá občas hodně zaostalá.

Zůstal vám nějaký starší kousek v paměti?

Předělávka Dungeon Keepera II
Předělávka Dungeon Keepera II

Remíza

Nové hry oplývají úžasnou grafikou ale ve směru příběhu celkem pokulhávají, naopak staré disponují výborným příběhem ale mizernou grafickou stránkou a občas je nutno je hrát s notnou dávkou nostalgie. Každá věc má své pro a proti stejně tak je to u starých i nových her. Proto je asi na každém co si zahraje.

A co volíte vy?


Pro mě jasná volba
Pro mě jasná volba
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
ThainDegu člen redakce    carhrozny: Bioshock jednička je lepší než Inf :) hlavně se mi více líbí Rapture se kterým mám Bioshock spojen.ThainDeguthaindegu27578    13.5.2014 17:44 ThainDegu

carhrozny: Bioshock jednička je lepší než Inf :) hlavně se mi více líbí Rapture se kterým mám Bioshock spojen.

carhrozny    To síce ano ale kto by to po hodinových save hral mesiac? Bioshock infinite som hral takto 3 týždne a ku koncu mi to šlo už riadne na nervy. Stejne mi prvý bioshock prijde zábavnejší, hoci má horšiu grafiku.carhroznycarhrozny27972    13.5.2014 17:39 carhrozny

To síce ano ale kto by to po hodinových save hral mesiac? Bioshock infinite som hral takto 3 týždne a ku koncu mi to šlo už riadne na nervy. Stejne mi prvý bioshock prijde zábavnejší, hoci má horšiu grafiku.

ThainDegu člen redakce    Carhrozny: I nové hry můžeš rozkouskovat na savy které mají CCA hodinu :)ThainDeguthaindegu27578    13.5.2014 16:51 ThainDegu

Carhrozny: I nové hry můžeš rozkouskovat na savy které mají CCA hodinu :)

carhrozny    ThainDegu: Ja už dnes preferujem len tituly čo sa dajú hrať krátko pretože pracujúci človek už proste nemá toľko času ako keď bol teeneger. Takže u mňa vedú jasne staré hry ako Another world, Prince of Persia, Flashback, Prehistorik 2 lebo sa dajú dohrať za cca hodinu, dve. A to na super zábavu stačí.carhroznycarhrozny27972    13.5.2014 16:37 carhrozny

ThainDegu: Ja už dnes preferujem len tituly čo sa dajú hrať krátko pretože pracujúci človek už proste nemá toľko času ako keď bol teeneger. Takže u mňa vedú jasne staré hry ako Another world, Prince of Persia, Flashback, Prehistorik 2 lebo sa dajú dohrať za cca hodinu, dve. A to na super zábavu stačí.

Bruce Wayne    Grafika na prvním místě... Někdy jde taky o to na co si navyknou oči... Před deseti lety jsme žasly na grafikou u her jako FarCry, Half-life či Prince of Persia Warrior Within... Vývoj šel dál a žasneme třeba u Crysis, Batmana či Assassina... Mě třeba nedělá problém vytáhnout mojí PS1 či PS2 a zahrát si... Jde prostě o tu pohodu... Ohledně DLC a Datadisků... DLC v podstatě ignoruju... Jsem lenivý kupovat si nějaký Season passy (možná udělám vyjímku u Batman Cold Heart) Hlavně mě u něj mrzí, že když si koupím hru po vydání, za rok taková hra klesne na pětikilo a v tu dobu se objeví GOTY edice se všema DLC a já jako ten kdo si hru koupil po vydání nemám na ty DLC nárok... Pokud ovšem nemám Season pass... Pravý Datadisk beru jako když ke Crysis vyšel dodatek Crysis Warhead :-)Bruce Waynebruce-wayne24219    17.4.2014 14:30 Bruce Wayne

Grafika na prvním místě... Někdy jde taky o to na co si navyknou oči... Před deseti lety jsme žasly na grafikou u her jako FarCry, Half-life či Prince of Persia Warrior Within... Vývoj šel dál a žasneme třeba u Crysis, Batmana či Assassina... Mě třeba nedělá problém vytáhnout mojí PS1 či PS2 a zahrát si... Jde prostě o tu pohodu... Ohledně DLC a Datadisků... DLC v podstatě ignoruju... Jsem lenivý kupovat si nějaký Season passy (možná udělám vyjímku u Batman Cold Heart) Hlavně mě u něj mrzí, že když si koupím hru po vydání, za rok taková hra klesne na pětikilo a v tu dobu se objeví GOTY edice se všema DLC a já jako ten kdo si hru koupil po vydání nemám na ty DLC nárok... Pokud ovšem nemám Season pass... Pravý Datadisk beru jako když ke Crysis vyšel dodatek Crysis Warhead :-)

ThainDegu člen redakce    Dema byla super mno :) ale studiu se asi nevyplatí je dělat. Jinak doma mám spoustu starých CD s demovkama :) . To chování ve většině her je úděsné. Vidím to například ve Verdunu který je založen na teamovém boji. Ale občas to tam dopadne tak že se většina lidí zacampuje a tím končí veškerá legrace a mizí i podstata hry. Jinak je fakt že některé velkolepé momenty staré hry jistě nemohou dohnat :) ale občas skrývají luxusní momenty překvapení a zvraty v příběhové linii. Ale smutné je že se tento trend přenesl i do survival her, kde hráči raději zabíjí než aby přemýšleli nad smyslem pro lidskost.ThainDeguthaindegu27578    17.4.2014 12:44 ThainDegu

Dema byla super mno :) ale studiu se asi nevyplatí je dělat. Jinak doma mám spoustu starých CD s demovkama :) . To chování ve většině her je úděsné. Vidím to například ve Verdunu který je založen na teamovém boji. Ale občas to tam dopadne tak že se většina lidí zacampuje a tím končí veškerá legrace a mizí i podstata hry. Jinak je fakt že některé velkolepé momenty staré hry jistě nemohou dohnat :) ale občas skrývají luxusní momenty překvapení a zvraty v příběhové linii. Ale smutné je že se tento trend přenesl i do survival her, kde hráči raději zabíjí než aby přemýšleli nad smyslem pro lidskost.

adamoun    No určitě jsi měl zmínit, že u starých a trošku starších (2005-2007) her skoro vždy vycházeli demoverze, zato u nových se objeví až tak u každé desáté hry :-(
A v multiplayerových hrách se hrozně zhoršuje chování hráčů, tedy alespoň u stříleček. Nechci nikoho urazit, ale většinou už jde hráčům jen o to zabít co nejvíc nepřátel, místo toho aby hlavně toužili po tom, přivést k vítězství svůj tým.
Abych na nové hry jen nenadával, tak bývají o hodně velkolepější a epičtější než ty staré. O takových parádních scénách jako třeba útok na pearl harbor v MoH pacific assault, nebo zmasakrování indiánského tábora v Call of Juarez Bound in Blood si většinou můžou staré hry nechat jen zdát
adamounadamoun20925
    17.4.2014 12:09
adamoun

No určitě jsi měl zmínit, že u starých a trošku starších (2005-2007) her skoro vždy vycházeli demoverze, zato u nových se objeví až tak u každé desáté hry :-(
A v multiplayerových hrách se hrozně zhoršuje chování hráčů, tedy alespoň u stříleček. Nechci nikoho urazit, ale většinou už jde hráčům jen o to zabít co nejvíc nepřátel, místo toho aby hlavně toužili po tom, přivést k vítězství svůj tým.
Abych na nové hry jen nenadával, tak bývají o hodně velkolepější a epičtější než ty staré. O takových parádních scénách jako třeba útok na pearl harbor v MoH pacific assault, nebo zmasakrování indiánského tábora v Call of Juarez Bound in Blood si většinou můžou staré hry nechat jen zdát

Alphonse800   1x   ThainDegu: Asi máš pravdu. Jestli tě zajímá co si o herním průmyslu myslím, přečti si můj poslední blog.Alphonse800alphonse8007485    17.4.2014 11:42 Alphonse800

ThainDegu: Asi máš pravdu. Jestli tě zajímá co si o herním průmyslu myslím, přečti si můj poslední blog.

ThainDegu člen redakce   2x   Příjde mi že předtím když vyšla hra tak se na ní dlouho vzpomínalo a celkem dlouho se i hrála. Teď je to naopak něco vyjde většinou se to rychle přejde a jde se na další titul : / Je to na mě až moc konzumní :DThainDeguthaindegu27578    17.4.2014 11:22 ThainDegu

Příjde mi že předtím když vyšla hra tak se na ní dlouho vzpomínalo a celkem dlouho se i hrála. Teď je to naopak něco vyjde většinou se to rychle přejde a jde se na další titul : / Je to na mě až moc konzumní :D

Alphonse800   1x   Tohle je hodně diskutabilní. Každá doba měla svoje pro a proti. Staré hry (třeba Mafia 1) byli dělané s jakousi péčí a láskou. Teď je skoro všechno jak fabrika na hry, udělali jsme jedení díl a šupem hned na další. Zase na druhou stranu vypadají lépe, nemusíš si kupovat každou chvíli nové PC nebo konzoli a vzniklo spousta nových žánrů jako Heavy Rain nebo Beyond, které by tenkrát vzniknout nemohli. Asi tak.Alphonse800alphonse8007485    17.4.2014 11:07 Alphonse800

Tohle je hodně diskutabilní. Každá doba měla svoje pro a proti. Staré hry (třeba Mafia 1) byli dělané s jakousi péčí a láskou. Teď je skoro všechno jak fabrika na hry, udělali jsme jedení díl a šupem hned na další. Zase na druhou stranu vypadají lépe, nemusíš si kupovat každou chvíli nové PC nebo konzoli a vzniklo spousta nových žánrů jako Heavy Rain nebo Beyond, které by tenkrát vzniknout nemohli. Asi tak.

Riley člen redakce   1x   Podle mě to je tak 50 na 50. Staré hry jsou naše poklady a vždycky když je uvidíme, zahřeje nás u srdce. Já si rád zahraji starší hry a nepohrdnu nimi jen kvůli grafice, vrací mě do mých herních začátků. To nepohrdám ani na těch dnešních. Ona se změnila doba a tím pádem i herní průmysl dostal nový přístup a směr. Dnes hlavně lidem závisí na grafice, což je smutné. A hodně hráčů je zhýčkaných nadupanou grafikou, takže budou odsuzovat i skvělou hru s vynikajícím gameplayem, který však bude trošku pokulhávat ve svém grafickém kabátku.Rileyriley22147    17.4.2014 10:54 Riley

Podle mě to je tak 50 na 50. Staré hry jsou naše poklady a vždycky když je uvidíme, zahřeje nás u srdce. Já si rád zahraji starší hry a nepohrdnu nimi jen kvůli grafice, vrací mě do mých herních začátků. To nepohrdám ani na těch dnešních. Ona se změnila doba a tím pádem i herní průmysl dostal nový přístup a směr. Dnes hlavně lidem závisí na grafice, což je smutné. A hodně hráčů je zhýčkaných nadupanou grafikou, takže budou odsuzovat i skvělou hru s vynikajícím gameplayem, který však bude trošku pokulhávat ve svém grafickém kabátku.

ThainDegu člen redakce   1x   Ach ano na tento bod jsem úplně zapomněl :D U tohoto bodu mi to připomnělo hry jako Crock či Shreka, kde bylo ovládání občas skutečně děsivé :D .ThainDeguthaindegu27578    17.4.2014 10:42 ThainDegu

Ach ano na tento bod jsem úplně zapomněl :D U tohoto bodu mi to připomnělo hry jako Crock či Shreka, kde bylo ovládání občas skutečně děsivé :D .

Mr.Triboni   1x   Krom příběhu a grafice bych ještě nezapomínal na hratelnost. Hrozně důležitý prvek u skákaček, různých rubaček i FPSek.Mr.Tribonimrtriboni6895    17.4.2014 10:37 Mr.Triboni

Krom příběhu a grafice bych ještě nezapomínal na hratelnost. Hrozně důležitý prvek u skákaček, různých rubaček i FPSek.