Uživatel nepřihlášen
Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Téma: Kickstarter-Stojí všechny tituly za nakopnutí?

Čtvrtek 17.4.2014 21:00 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí
Téma: Kickstarter-Stojí všechny tituly za nakopnutí?

Hitem naší doby jsou studia, která jedou jen za sebe, chtějí být naprosto nezávislá a proto se stávají závislými na fanoušcích jejich projektů. Jako bonus za vaše investované peníze nabízejí přístup do alfa či beta verzí.

Úspěšné a zajímavé projekty

Co zaručuje úspěšnost kampaně a zdárné zakončení hry? Řekl bych, že hlavně otevřenost vůči komunitě spolu se zvážením toho co z toho co slíbíte, můžete skutečně splnit. Je hloupost lidem, kteří zafinancují vaše sny slibovat nemožné a poté co se ukáže, že své sliby skutečně splnit nemůžete nastavit těmto lidem záda. Na většině projektů, které v současné době sleduji, již nějaký pátek vidím, že komunikace s backery a dvoutýdenní či měsíční updaty dokáží nasytit a sklízejí i pozitivní reakce a náladu komunity.

Mezi úspěšné projekty bych uvedl například Starbound který působí jako nástupce Terarie. Hry bylo prodáno již přes jeden milion kusů. Updaty jsou stále frekventované hra má blízko ke svému dokončení. Jako druhý titul zde stojí War for the Overworld, který také nabízí, neustály rozvoj obsahu komunikace s fanoušky a samozřejmě slibného dokončovaní hry. České hry, které na této scéně vystupují, bych uvedl například Dex, tento projekt byl schválen na konci minulého roku. Další českou hrou, která oslnila komunitu Kickstarteru byl produkt studia Warhorse, který jistě všichni znáte. Ano, bylo to Kingdom Come:Deliverance. U této hry to však nebyla touha po samostatnosti ale spíše po tom aby ukázala investorovy, že skutečně stojí za to vložit do tohoto projektu svůj kapitál.

A který projekt se líbil vám?


Pro mě zatím jeden z nejůspěšnějších projektů
Pro mě zatím jeden z nejůspěšnějších projektů

Nekonečný příběh

Overgrowth hra, která se po dvou stech updatech dostala konečně na steam. Vývoj hry přitom začal v roce 2008 ale hra samotná ještě v betě se steamu objevila před pár měsíci. Zajímavá hratelnost a soubojový systém, mě zaujali hned na začátku. Pomalu přibývají různé typy zvířat, začali králíkem a postupem času dodali psa, kočku a vlka. Každé ze zvířat má trošku jiné vlastnosti. Hráči si zde mohou vytvářet vlastní lokace, takže prostoru pro kreativitu je zde dostatek.

Zajímavostí této hry je převážně to že svůj vývoj si ze začátku zafinancovala sama bez pomoci oblíbeného nakopávacího projektu. Je to možná škoda s tímto tempem  zůstane ve vývoji ještě pár dlouhých let. Oproti ostatním by si ale tato hra zasloužila, být zafinancována, zatím jí drží velká podpora komunity. Snad se mé chmurné představy nevyplní a tato hra vyjde v průběhu příštího roku.

Tak co půjdete do tohoto projektu?


Snad se jednou dočkáme plné verze hry
Snad se jednou dočkáme plné verze hry

Rozdat se pro komunitu

Jako dalším pokladem na této scéně se jeví hra od skupiny portugalských studentů s názvem Path of Shadows. Tato parta se rozhodla, že svou hru dá do oběhu naprosto zadarmo a hra samotná není vůbec špatná. Jeden ze členů David Leon se mnou dokonce udělal krátký rozhovor postavený čistě na otázkách a odpovědích.

Myslím si, že do vaší hry by hráčům nebylo líto investovat pár korun a určitě by to pomohlo se zafinancováním vývoje. Přeci jen se na trhu setkávám s hrami za velký poplatek. Ale tyto hry nenabízejí tak zajímavý zážitek jako ta vaše. Při hraní jsem nenarazil na větší počet bugů. Proč jste nezkusily Kickstarter?

Uzavřeli jsme vývoj Path of Shadows a jednoduše jsme se rozhodli, že ho nechceme použít k výdělku. Posílaly jsme náš projekt pro začátek herním společnostem bez větší odezvy, ale mezitím jsme začali dostávat velkou odezvu jak od tisku, tak i od hráčů samotných. V tento moment zvažujeme výběr peněžních darů či dokonce nad možností že bychom vydaly hru u oficiálního vydavatele. Hlavní pro nás ale je odpočinout si a nabrat síly. Poté popřemýšlet nad budoucností našeho projektu dříve než uděláme další důležitá a nezbytná rozhodnutí.

Co vás inspirovalo k tvorbě příběhu a hry jako takové?

Jako naše vzory po grafické stránce, zde stojí Jorney, Okami a Sly Cooper. Použili jsme tyto hry k vymodelování našeho vlastního uměleckého stylu. Jsme velkými fanoušky Demons Souls a Dark Souls, ty pro nás byly při tvorbě příběhu velkým vzorem. Libí se nám hlavně možnost, kdy hráč rozvíjí svůj příběh a není veden za ručičku vypravěčem. Hlavní je pro nás svobodná vůle.

U nás většina dobrých nápadů vzniká u piva. Jak tomu bylo u vás, kde vznikla vaše základní myšlenka?

Dobře, místo piva to byly hory kávy. Naše první myšlenky směřovaly k vytvoření mořské adventůry. Něco na způsob hry Zelda Windwaker, zamítly jsme tuto myšlenku s tím, že potřebujeme něco průraznějšího. A pak nás to napadlo, vrah co si sám dokáže vytvořit temné místo a v tu chvíli se zrodila Path of Shadows.

Vaše hra mi v určitých směrech připomíná Dishonored. Jak moc vás inspirovalo?

V první řadě Tenchu spolu s Mark of the Ninja a Dishonored nás přivedlo k pohybu mezi stíny, kterým je naše hra tak specifická. Chtěli jsme od hry aby byla trošku rychlejší, ale s přidaným stealth prvkem problém byl v tom, že jsme nechtěli kopírovat teleport z Dishonored. Hledali jsme proto střední cestu. To je hlavní důvod, proč se hlavní hrdina teleportuje jen mezi stíny. ¨

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

V tuto chvíli chceme hlavně odpočívat, než se rozhodneme, co s hrou dál podnikneme. Nyní je pro nás důležitá odezva hráčů.  Snažíme se na základě jejich emailů a myšlenek vylepšit náš projekt.

Snad se vám interview libilo. Jaký máte názor na možnost některých her zdarma ?



Lhářů král

Díky předchozím titulům a hromadě slibů se přes kampaň na kickstarteru dostal až na steamu Godus hra od slavného Petera Molyneuxe. Tento člověk stojí například za Dungeon Keeper I a II, Populous či Black and White.

Začátek projektu vypadal skutečně zajímavě. Hra mi v mnoha aspektech připomínala molynexovy starší kusy. I přes svou pomalost byla zábavná a vývoj civilizace nebyl vůbec špatný. Různé typy obyvatelstva a domů mě naplňovaly nadějí. Byl zde sice trošku problém s kartami, za které jste kupovali vylepšení, ale ty jste později mohli koupit za krystaly, takže tento problém odpadl. Vypadalo to tak že projekt půjde cestou, kterou slíbil v kickstarterové kampani. O této verzi hry mam i svůj preview.

Projekt pomalu ale příjemně postupoval dál. Pak nastalo temné, tří měsíční mlčení. Celkem dlouhá doba že? Co udělali autoři za tuto dobu? Prakticky nic, je zde sice pár nových aspektů, ale není to nic převratného. Hra se ale přesunula spíše na mobilní platformu. Co to znamená pro hráče na PC? Spoustu čekaní na suroviny a skutečně pomalé obnovení populace v domečcích a nechutné množství kartiček, které potřebujete pro průchod historickými érami. Jako by toho nebylo, málo krystaly byly odebrány a tím pádem jsou zde dvě možnosti jak získat kartičky. Buď za pomocí kopaní v zemi, nebo mini hrou. Tato mini hra je založena na tom, že vaši následovníci se musí dostat z bodu A do bodu B. Jeden by řekl, že v tom snad nemůže být háček. Ale 22cans tento háček našlo, postavičky mají jasně vyznačenou cestu, což v praxi znamená, že když neodtlačíte určitý šutr, tak budou chodit neustále dokola jako parta dětí s Downovým syndromem a bude je to bavit do té doby, než vám dojde čas. Jistě jsme ve stadiu bety ale i přes to, by za rok práce by měl být vidět vývoj. Já vidím jen kupu lží a klamu.

Backovaly jste také hru, která nesplnila to co slíbíla, popřípadě kterou?


Steam komunita, ukazuje hru v pravém světle.
Steam komunita, ukazuje hru v pravém světle.

Loterie

Co říct na závěr? KS je prostá loterie. Autoři nahodí hru nápady a sliby ale, jestli je opravdu splní či naopak nesplní, to uvidíme jen časem. Většinu projektů bych vřele doporučil. Ale jak je uvedeno v článku, je to jednoduše hazard.

A jaký máte na Kickstarter názor vy?

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Téma: Kickstarter-Stojí všechny tituly za nakopnutí?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala: