Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Dark Souls II - Jak těžké je znovu zemřít?

Sobota 26.4.2014 12:19 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí
Dark Souls II - Jak těžké je znovu zemřít?

Dark Souls II je asi jedna z mála her, kde se dá zemřít ještě před tvorbou postavy. Jak ale postupovat pomalu anebo rychle? Zvážit své kroky nebo se vrhnout bezhlavě do boje a zemřít? I o těchto myšlenkách a rozhodnutích je nový díl Dark Souls. Bude smrt bavit anebo naopak od vás od hry odradí?

Pár změn pro začátek

Jako první znatelnou a příjemnou vlastností této hry je vylepšení grafické stránky spolu s lepší hratelností. Takže vaše klávesnice a myš již nemusí ležet v koutě. Jako druhý nový aspekt zde stojí tutoriál, autoři se rozhodli, že už hráče nehodí do rozbouřených vod oceánu bez základního plaveckého kurzu. Ten nováčkům pomáhá poznat základní vlastnosti hry. I přes kurz se ale ve hře nachází ještě pár věcí, které budete muset najít sami. Například to že vaše levlování nezačíná u ohnišť, jak jste byly zvyklý z předchozího dílu, ale musíte si popovídat s tajemnou dámou v Majule.

Další ne zas tak příjemnou změnou je pomalá redukce životů v případě, že zemřete jako nemrtvý. Ze začátku tato redukce není zas tak znatelná ale, když už vás boss sfoukne třeba po páté a běžíte k němu s půlkou životů, končí všechna legrace. Tato změna má i kosmetický účinek budete vypadat víc a víc jako zombie. Tento problém se dá vyřešit dvěma způsoby. První možnost je najít prsten vázání a tím pádem vaše životy neklesnou pod sedmdesát pět procent. Druhou variantou jsou lidské podobizny, které vám navracejí lidskost.

Abych tuto část zakončil v pozitivním směru, uvedu možnost změnit si v průběhu hry staty, což v předešlém díly nebylo možné a podle mě je to velké plus. Přeci jen proč za špatná rozhodnutí pykat po celý průchod hrou.

Že by kouzelník?
Že by kouzelník?

Nepřestat se dívat

Svět Dark Souls II je skutečně rozlehlý, jeho centrem je Majula, město do kterého se postavy, jenž potkáte v průběhu vašeho putování, vracejí. Ve městě sídlí obchodníci a další zajímavé postav. Největší zajímavostí je asi obří jáma, do které na vyšším levelů můžete pomalu ale jistě seskákat. Na rozdíl od prvního dílu se možná i opálíte. Většina lokací již není v temných sklepeních a jeskyních ale právě naopak na krásně vyhřátém sluníčku. Jednotlivé úrovně jsou jedinečné. Průchod jednotlivými levely se dá přirovnat ke gurmánské hostině, nikdy nevíte, jaké další výborné sousto vám hra přichystá.

Jednotlivé úrovně je třeba pořádně prošmejdit. Nikdy totiž nevíte, co může být v ruinách hradu ukryto. Občas je dobré prošmejdit každý kout a získat věci, které vám trošku ulehčí nemálo náročnou cestu hrou. Někdy vás vaše poctivost a touha po hledaní, přivedou k postavám, které vám otevřou lokace, do niž byste se bez jejich pomoci nedostali. Naštěstí autoři zredukovaly respawn takže po určitém počtu zabití, se nepřítel již znovu neobjeví. Což je obrovské plus, protože si pak lokaci můžete vychutnat a prošmejdit bez obav o svůj život.

Rozhovory vám mohou občas připadat prázdné ale, když je budete zkoumat do hloubky tak zjistíte spoustu informací jak o předmětech, tak i o vedlejších úkolech skrývajících se na konci rozhovoru.

Hloub a hloub
Hloub a hloub

Jsem ten kdo tě jistě zabije

Ve hře je nepřeberný způsob možností jak zemřít většinu způsobí vaši nepřátelé nebo vaše nešikovnost či neočekávané pasti. Já unikal smrti celkem úspěšně, zvažoval své kroky a bez větších problémů zabíjel své nepřátele do té doby, dokud jsem hloupě nespadl a nezabil se. Hloupá smrt ale občas se stanou i horší věci.

Většinu vašich nepřátel je tvořena lidmi, kteří to už mají za sebou. Jsou to celkem lehcí protivníci, když neberu v potaz to, že když jich na vás naskáče víc, dokáží pořádně zatopit  Většinou si totiž jen tak polehávají a když běžíte zabít jejich zrovna bdělé přátele tak je nůž v zádech velmi nepříjemným překvapením.

Ani bossů zde není málo, většinou se v soubojích s nimi pořádně zapotíte. Narazíte ale i na lehčí nepřátele mezi ně patří třeba Last Giant. Ten si poté co mu vezmete přes polovinu životů utrhne vlastní ruku a bez zábran, se sní párkrát ještě rozmáchne, než vydechne naposled. Nejvíc nepříjemní jsou rychlý bossové souboje, s nimi si většinou zopakujete víc než jednou. Občas zprvu náročný nepřítel překvapí tím, jak je jednoduché ho porazit. Občas je potřeba využít okolního věcí, které jsou v okolí, abyste protivníka porazili.

Nesmím zapomenout na propojení světů. Hráči se mohou pomocí rozbitého rudého krystalu napadat světy ostatních. Takže se vám občas stane, že vám někdo zasadí ránu do zad. Někdy se ale může stát, že vám naopak hráč pomůže při soubojích bossy.

Turtle-Man
Turtle-Man

Perfekcionismus nebo smrt

Čím dál hrou postupujete tím víc vám dává najevo že každá vaše chyba či chvilková neopatrnost budou po zasluze potrestány. Při většině soubojů se zaměřujete na řadu uderů a následné krytí. Jeden  špatný sek či chybný únik a na obrazobce vidíte jen vaše tělo bezvládné tělo jak padá na zem. Na většinu situací se dá vyvinout určitá taktika ale jsou tu momenty které skutečně nečekáte a ty většinou skončí vaší smrtí. Po pár hodinách hraní se ale ve vaší krvy naředí jak opatrnost tak i rychlost takže se vaše úmrtnost značně sníží.

Postavy jsou rozděleny jak na těžko oděnce zaměřené spíše na výdrž a silnou ranu tak i na obratné charaktery s mečem v jedne a s dýkou v druhé ruce. Magové a bojovníci světla nejsou také opomenuti a když se vám nelíbí ani jedna z možností tak si dejte postavu bez jakékoliv základní zbroje to je asi moment kdy chcete zažít skutečný hardcore.

Nepřítel z jiného světa
Nepřítel z jiného světa

Duše základní kapitál

Jsou základem celé hry a dají se využít mnoha způsoby. V Dark Souls II nemáte normální způsob získávání levelů jako v ostatních RPG. Zkušenosti zde nahrazují duše, které pří vašem průchodu světem nasbíráte z padlých nepřátel. Většinu z nich získáte na konci souboje z právě umírajícího nepřítele, ale některé prostě jen najdete. Nalezené duše se dělí na více kategorii, podle toho jak je každá esence silná. Takže v praxi dostanete od pouhých padesáti až po několik tisíc duší.

Jak jsem již řekl, jsou obchodním artiklem. Výhodou je, že je nemusíte jen nakupovat, ale můžete je i získat za prodané předměty, které jednoduše nepotřebujete. Občas je využijete i případě, že budete požadovat od určitého NPC nějakou službu. Pro příklad chcete sešplhat po žebříku dolů z hradeb? Dobrá bude to dva tisíce duší.

V článku už sem párkrát řekl jak je smrt bolestivá. Životní esence jsou další důvod, proč se smrt občas stává agonii. Máte vždy jeden pokus, abyste po vaší chybě získaly vaší pečlivě nastřádanou zásobu, když selžete tak váš poklad propadá. Jeden z mích osobních nezdarů bylo, že jsem po souboji s bossem, z kterého spadlo asi dvacet šest tisíc drahocenných dušiček, nešel do města a po pár sekundách byl nápadem duší z jiného světa. Pokus se k duším dostat byl marný, takže jsem v tu chvíli zažíval nemalá muka. Takže vyvstává otázka střádat duše anebo je hned utratit?

Cesta meče je jasná volba
Cesta meče je jasná volba

Jak jsem přišel o nevinnost

Prvního dílu této hry jsem se nedotkl, takže jsem přišel do hry naprosto neposkvrněn a neovlivněn názorem na sérii jako takovou. První krůčky provázené studenou sprchou v podobě poznávání nových mechanik byly ze začátku náročné. Ale asi po hodině hraní jsem do hry vklouzl a uvědomil si, že umírání k ní jednoduše patří. A tak jsem si začal smrt v této hře skutečně užívat. Souboj s bossem, při kterém se srdce rozbuší  pří posledních zásazích, dostává naprosto jinou úroveň. Hra je skutečně výborným zážitkem, který bych doporučil snad každému kdo má rád kvalitní a náročné hry. Již dlouho sem neměl v rukou tak epickou novou hru jako je Dark Souls II. Jednoduše řečeno: Bavilo mě umírat.

Oblíbená věta
Oblíbená věta
Dark Souls 2 na PC, PS3, Xbox 360 Hodnocení hry
Skóre hry 10 10/10
Dark Souls 2
» Více o hře
Líbí se mi
  • Obtížnost
  • Znovu hratelnost
  • Grafika
  • Tutorial pro nováčky
  • Úprava hratelnosti
  • Možnost vytvořit si svůj příběh
  • Příjemné lokace
  • Herní doba
Verdikt: Hra předčila všechna má očekávání. Sice mě určité momenty dovedly až na hranici vzteku ale poté co jsem je pokořil jsem byl skutečně nadšený.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
Dark Souls 2 na PC, PS3, Xbox 360Screenshoty ze hry
Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2 Screenshot ze hry Dark Souls 2

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Dark Souls II - Jak těžké je znovu zemřít?
Piocotto    Hrat jen s klavesnici mi prijde jen otazka casu, nez si clovek osaha ovladani. Je pravda, ze bez zamerovani nepratel bych si s klavesnici asi neskrtnul.Piocottopiocotto14308    8.5.2014 13:05 Piocotto

Hrat jen s klavesnici mi prijde jen otazka casu, nez si clovek osaha ovladani. Je pravda, ze bez zamerovani nepratel bych si s klavesnici asi neskrtnul.

ThainDegu člen redakce    Tento díl by se asi také hrál lépe s ovladačem. Ale prostě nevím dá se to celkem slušně zvládat K+M. Herni combat jako celek je hlavně o tom aby se člověk naučil rychle reagovat mno :DThainDeguthaindegu27578    27.4.2014 17:20 ThainDegu

Tento díl by se asi také hrál lépe s ovladačem. Ale prostě nevím dá se to celkem slušně zvládat K+M. Herni combat jako celek je hlavně o tom aby se člověk naučil rychle reagovat mno :D

bildo    Tak jasne, je k tomu fix. Ale stejne se dark souls lip hraje na ovladaci. Ja si ho koupil kuli hre, a nelituju
Vsechny ovladaci prvky jsou pekne po ruce! A to nejsem konzolistna, nebo nekdo. kdo ovladace vyzdvihuje !
Ale Dark souls si neumim predstavit hrat na klavesnici, a mysi. ! ! ! To neni klikacka, jako "treba" zaklinac, nebo Skyrim. (Jsou to skvele hry. ) Ale Dark souls ma uplne jine ovladani ! !
bildobildo1021
    27.4.2014 17:08
bildo

Tak jasne, je k tomu fix. Ale stejne se dark souls lip hraje na ovladaci. Ja si ho koupil kuli hre, a nelituju
Vsechny ovladaci prvky jsou pekne po ruce! A to nejsem konzolistna, nebo nekdo. kdo ovladace vyzdvihuje !
Ale Dark souls si neumim predstavit hrat na klavesnici, a mysi. ! ! ! To neni klikacka, jako "treba" zaklinac, nebo Skyrim. (Jsou to skvele hry. ) Ale Dark souls ma uplne jine ovladani ! !

ThainDegu člen redakce    Jen je nehratelná s K+M : /ThainDeguthaindegu27578    27.4.2014 13:07 ThainDegu

Jen je nehratelná s K+M : /

bildo    Tak si kup 1ku, ta ted byla nekde v akci za 99 kc. a vyzkousej. Je to skoro to same ;)bildobildo1021    27.4.2014 12:43 bildo

Tak si kup 1ku, ta ted byla nekde v akci za 99 kc. a vyzkousej. Je to skoro to same ;)

Alphonse800    ThainDegu: To ti věřím, ale není to až tam můj šálek kávy abych experimentoval. S nižší cenou bych to riziko podstoupil spíš.Alphonse800alphonse8007485    26.4.2014 23:32 Alphonse800

ThainDegu: To ti věřím, ale není to až tam můj šálek kávy abych experimentoval. S nižší cenou bych to riziko podstoupil spíš.

ThainDegu člen redakce    Neboj je to epické :DThainDeguthaindegu27578    26.4.2014 23:18 ThainDegu

Neboj je to epické :D

Alphonse800    Tuhle hru prubnu možná až spadne cena. S tímto žánrem nemám zkušenosti tak bych se nechtěl spálit.Alphonse800alphonse8007485    26.4.2014 23:12 Alphonse800

Tuhle hru prubnu možná až spadne cena. S tímto žánrem nemám zkušenosti tak bych se nechtěl spálit.