Uživatel nepřihlášen
Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Téma: Někdo to rád těžké.

Pondělí 28.4.2014 13:03 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí
Téma: Někdo to rád těžké.

Při hraní Dark Souls 2 jsem po asi dvou hodinovém souboji s bossem, konečně dosáhl uspokojení, když padl na zem a konečně umřel. Tím se zde objevuje otázka: Je lepší si hru vychutnat, projít ji s lehkostí anebo překonávat výzvy?

Staré a náročné

Starší kusy se vyznačují jasnou obtížností, omezeným počtem životů a občasnou absencí tutoriálu. To však většinou sloužilo k jejich dobru. Náročnost prvních her je nesrovnatelná, ale většinu z nich jsem nezažil, takže se spíš zaměřím na tituly, které lemovaly herní kroky mého mládí.

FPS sféru lemovala série DOOM spolu s WOLFEM, tyto hry výrazně vedly jak v obtížnosti, tak i v jedinečnosti své doby. Projet je až na úplný konec byla skutečně výzva. Poté byly nahrazeny, dvěma tituly, jenž byly skutečně výrazné Half Life a Deus Ex byly jak obtížné tak zábavné, takže stálo za to si je zahrát na vyšší obtížnost.

Mez náročnější RPG patří například hra Blade of Darkness, tento kousek mi byl hodně připomenut při hraní DS II. Hra měla výbornou atmosféru a hlavně zajímavou obtížnost, ta byla vykompenzována tím, že jste mohli protivníkům useknout jakoukoliv část těla, což občas znamenalo konec souboje dřív, než začal. Problém byl, že se to mohlo stát i vám, takže souboje s bossy byly velmi bolestivé. Ani první Gothic se s hráčem moc nepáral. Bez větších rad jste byly hozeni do moře a bylo jen na vás, kolikrát umřete, než se naučíte plavat. Ale jen takové hry máte skutečně chuť hrát víc než jednou, protože mají své kouzlo a svou jedinečnost.

Blade of Darkness
Blade of Darkness

Novodobé vodění za ručičku

Herní novinky většinou nepřináší vyšší náročnost. Posledních par měsíců dostávám většinou do ruky spíše kousky, které ani při nastavení vyšší úrovně obtížnosti, neznamenají pro hráče výraznou výzvu. Díky tomu považují hry za nudné nebo minimálně průměrné. Snížená obtížnost však také výrazně zkrátí délku herní doby. V průměru to je okolo deseti až dvaceti hodin, což není zrovna to pravé s porovnaní s cenou, za kterou nové tituly kupujete.

Začátek hry začíná v naprosté většině tutoriálem ukazující hráči co a jak. Naprosto se tím pádem vytrácí vynalézavost a potřeba objevovat různé prvky hratelnosti. Což je občas skutečně na škodu. Otázkou je jestli je dobré kreativitu a možnost zjišťovat a poznávat svou postavu dát z větší části pryč tutoriálem. Necháte se raději vést anebo je pro vás lepší na všechno přijít sami?

Asi deseti minutový tutorial..
Asi deseti minutový tutorial..

Neboj, to vydýcháš

Módou v moderních FPS je odstranění stabilních životů, ty jsou hrazeny možností kulky či jiné zranění jednoduše regenerovat. Postavy v nových hrách mají asi speciální gen, který jim tuto obnovu umožňuje. V praxi to znamená, že většinou když tyto mutanty nestřelíte přímo do hlavy tak si vesele dál běhají a otravují vám život. Zajímavý moment je, také když si postava stoupne na otevřené prostranství s jedním ostřelovačem. Střelec má pomalou zbraň, takže než vystřelí další kulku, postava je již zregenerována, takže se z této kapitoly stává nekonečný příběh.

Jako o něco lepší možnost vidím systém napevno určených životů. Jejich obnova je možná jen díky předmětům, které jsou limitovány, takže zde není tak velký problém s nesmrtelností jako v předchozím případě. Také to sice není ideální, ale dá se to vstřebat lépe.

Nejlepší variantou je systém z Red Orchestry 2, ta problém zranění řeší celkem reálným způsobem. Některá zraněni nejsou smrtelná, takže se dají obvázat a postava jede dál. Ale když je zasažena do orgánů tak je zle. Ale máte ještě pár nejistých momentů, kdy se vám začne smrákat před očima a pomalu ztrácíte vědomí. Poslední sekundy můžete použít k zabití nepřítele.

Tato vlastnost je asi největší nevýhodou Verdunu
Tato vlastnost je asi největší nevýhodou Verdunu

Těžká váha

Zde bych uvedl dva tituly, které jsou podle mě skutečně náročné. Prvním je série Dark Souls v níž se každá chyba trestá smrtí a druhým kusem je Zaklínač 2: Vrahové králů kde se vám pří cestě za achievmentem Madman při úmrtí smažou veškeré uložené hry, čímž se ze hry stává skutečná výzva.

Dark Souls je kapitola sama o sobě. Obtížnost prvního dílu je znásobena, když nemáte ovladač i když i bez tohoto handicapu je hra dostatečně náročná, ale asi jen díky tomu se pro vás každý souboj s nestvůrou či bossem stává skutečnou výzvou, u které jste ochotni strávit čas a nelitujete toho. Nevýhodou je nemožnost změnit v průběhu hry své vlastnosti, takže když jako začátečník uděláte chybu, tak se vám statistiky hroutí jako domeček z karet. Druhý díl se značně posunul, hra je stále obtížná, jen přibylo pár zajímavých úprav. Jedno takové menší usnadnění je omezené znovuoživení nepřátel což je bod, který vám umožní asi po patnácté, co poběžíte na bosse projít bez jediného škrábnutí až k němu. Vůdci vašich nepřátel jsou většinou umístěni daleko od míst, kde máte možnost se oživit. Tato jejich vlastnost je na nich skutečně nepříjemná. Co na závěr k této hře? Hlavní je asi smířit se s tím, že umřete skutečně nespočetněkrát, takže se musíte naučit pohybovat skutečně precizně.

Geralt v obtížnosti nezůstává stát v povzdáli. Cesta na šílenou obtížnost je skutečně o nervy. Ale popravdě je daleko náročnější na začátku hry než v pozdní části příběhu. Většinou vám s průchodem pomáhá rozvržení talentů spolu s rychlými prsty a samozřejmě výborným blokem. Nesmíte ani zapomenout na elixíry, které do sebe Geralt neustále pumpuje, aby jeho tělo bylo v souboji rovno nestvůře. Hodně se při této výzvě zapotíte. A poslední souboj s Lethem raději vynecháte, abyste neudělali chybu, která by vás mohla stát opakování cesty od naprostého začátku. Ale mít achievment, který má jen 0,4 % ze všech vlastníků hry není vůbec špatné.

I v zaklínačovi je občas chvíle na odpočinek
I v zaklínačovi je občas chvíle na odpočinek

A co váš názor, jakou náročnost by měli mít hry, aby jste si je dostatečně užili?

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Téma: Někdo to rád těžké.
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
HALF-LIFEBLAZEN    FireWolf: Vidím že naše myšlenky se spojují ano hra měla i duši v žádné jiné mě neprobudilo tolik emocí jako zrovna tam a ten závěr abych řekl pravdu měl jsem co dělat abych se udržel a nerozbrečel se z toho jako tenkrát u filmu Titanic. :D. A ano některé pasáže dali fakt zabrat a pro achievement huntery dvojnásob, hlavně mám živé vzpomínky na toho trphajzlíka který nevydržel v klidu sedět v autě při honičce s vrtulníkem. Pak odhalení ztracené lodi BOrealis od společnosti Aperture Science nikdy v žádné hře mě nepohltil příběh natolik jako právě Half-Life a na nový díl čekám hned od prvního dohrání Episode Two tedy taky od roku 2007 a už uběhlo přesně 6 let tedy to dohání tenkrát 6tu letý vývoj HL 2 od vydání HL 1.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    30.4.2014 13:45 HALF-LIFEBLAZEN

FireWolf: Vidím že naše myšlenky se spojují ano hra měla i duši v žádné jiné mě neprobudilo tolik emocí jako zrovna tam a ten závěr abych řekl pravdu měl jsem co dělat abych se udržel a nerozbrečel se z toho jako tenkrát u filmu Titanic. :D. A ano některé pasáže dali fakt zabrat a pro achievement huntery dvojnásob, hlavně mám živé vzpomínky na toho trphajzlíka který nevydržel v klidu sedět v autě při honičce s vrtulníkem. Pak odhalení ztracené lodi BOrealis od společnosti Aperture Science nikdy v žádné hře mě nepohltil příběh natolik jako právě Half-Life a na nový díl čekám hned od prvního dohrání Episode Two tedy taky od roku 2007 a už uběhlo přesně 6 let tedy to dohání tenkrát 6tu letý vývoj HL 2 od vydání HL 1.

FireWolf    HALF-LIFEBLAZEN: Jj, přesně jak píšeš, navíc je tam Alyx :D pamatuju si většinu scén ze dvojky a dodneška vím, jaký jsem měl strach ve druhé epizodě z Lovců... a hra tam pak proti tobě nepostaví jednoho, ale rovnou tři :D HL2 je pro mě dodnes nejlepší hra, co jsem kdy hrál a dnešní hry jí nesahají ani po, no, nevím :D ale ta hra má duši a některé pasáže byly opravdu těžké (pro mě většinou sestřelování těch vrtulníků nebo pak i ty ultrarychlé zombie) . A ten soundtrack poslouchám občas dodnes. A ten konec druhé epizody, ach, už by tu mohl být třetí regulérní díl, čekám na něj od roku 2007 -_-FireWolffirewolf28784    30.4.2014 11:15 FireWolf

HALF-LIFEBLAZEN: Jj, přesně jak píšeš, navíc je tam Alyx :D pamatuju si většinu scén ze dvojky a dodneška vím, jaký jsem měl strach ve druhé epizodě z Lovců... a hra tam pak proti tobě nepostaví jednoho, ale rovnou tři :D HL2 je pro mě dodnes nejlepší hra, co jsem kdy hrál a dnešní hry jí nesahají ani po, no, nevím :D ale ta hra má duši a některé pasáže byly opravdu těžké (pro mě většinou sestřelování těch vrtulníků nebo pak i ty ultrarychlé zombie) . A ten soundtrack poslouchám občas dodnes. A ten konec druhé epizody, ach, už by tu mohl být třetí regulérní díl, čekám na něj od roku 2007 -_-

HALF-LIFEBLAZEN    FireWolf: Ano jak to člověk zná a ví co čeká tak je HL 2 i primitivní ale stále člověka dokáže zabavit jak hratelností však kdo by odolal rozpůlit zombies kotoučem od cirkulárky a pak je ještě zapálit? Skvělým příběhem který zaujme jak vážností situace tak i skvělým humorem ve kterém nikdy nezapomenu na scénku s Lamarr který chtěl žužlat Barneyho a na úplném konci upgradovaný gravity gun kterým vezmete vojáka a pak ho navrátíte kamarádům (nyní už mrtvého samozřejmě) které je ještě sejme, to jsou scénky které už se dneska neviděj a hodně mi už chyběj, sakra jak to píšu mám chuť si dát repete.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    30.4.2014 10:30 HALF-LIFEBLAZEN

FireWolf: Ano jak to člověk zná a ví co čeká tak je HL 2 i primitivní ale stále člověka dokáže zabavit jak hratelností však kdo by odolal rozpůlit zombies kotoučem od cirkulárky a pak je ještě zapálit? Skvělým příběhem který zaujme jak vážností situace tak i skvělým humorem ve kterém nikdy nezapomenu na scénku s Lamarr který chtěl žužlat Barneyho a na úplném konci upgradovaný gravity gun kterým vezmete vojáka a pak ho navrátíte kamarádům (nyní už mrtvého samozřejmě) které je ještě sejme, to jsou scénky které už se dneska neviděj a hodně mi už chyběj, sakra jak to píšu mám chuť si dát repete.

FireWolf    Ice Golem: :D
ThainDegu: no, muzu to pak zkusit. On byl problém v tom, ze u většiny tech scén proste cekam cut-scenu, tak dam ruky pryc od klávesnice, uvelebim se na židli a kocham se. A pak se tam na dvě sekundy objeví tlačítko a ja nez se zorientuju, tak jsem mrtvý :D
HALF-LIFEBLAZEN: jo, hl2 je moje nejoblíbenější hra, od zacatku do konce to byla výzva, ale kdyz to hraju uz popáté, tak to je pohoda :D
FireWolffirewolf28784
    30.4.2014 09:03
FireWolf

Ice Golem: :D
ThainDegu: no, muzu to pak zkusit. On byl problém v tom, ze u většiny tech scén proste cekam cut-scenu, tak dam ruky pryc od klávesnice, uvelebim se na židli a kocham se. A pak se tam na dvě sekundy objeví tlačítko a ja nez se zorientuju, tak jsem mrtvý :D
HALF-LIFEBLAZEN: jo, hl2 je moje nejoblíbenější hra, od zacatku do konce to byla výzva, ale kdyz to hraju uz popáté, tak to je pohoda :D

HALF-LIFEBLAZEN    ThainDegu: Kolikrát ani ne jako zrůdy ale jako tupé terče připravené na odstřel bez špetky výzvy a je to oborvská škoda-HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    29.4.2014 21:24 HALF-LIFEBLAZEN

ThainDegu: Kolikrát ani ne jako zrůdy ale jako tupé terče připravené na odstřel bez špetky výzvy a je to oborvská škoda-

ThainDegu člen redakce    HALF-LIFEBLAZEN: Nové hry většinou ukazují nepřátele jako zrůdy bez špetky intelektu, smyslu pro společenství a jakéhokoliv kulturního smýšlení. Což je škoda.ThainDeguthaindegu27578    29.4.2014 20:21 ThainDegu

HALF-LIFEBLAZEN: Nové hry většinou ukazují nepřátele jako zrůdy bez špetky intelektu, smyslu pro společenství a jakéhokoliv kulturního smýšlení. Což je škoda.

HALF-LIFEBLAZEN    ThainDegu: Jj bylo zábavné sledovat i všední činnosti než jenom točící páku a nebo vytasení dvousekery jak třeba bubnovali apod. Na starou hru měla hodně cit pro každý detail který mi už i v dnešních RPG hrách chybí.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    29.4.2014 20:03 HALF-LIFEBLAZEN

ThainDegu: Jj bylo zábavné sledovat i všední činnosti než jenom točící páku a nebo vytasení dvousekery jak třeba bubnovali apod. Na starou hru měla hodně cit pro každý detail který mi už i v dnešních RPG hrách chybí.

ThainDegu člen redakce    HALF-LIFEBLAZEN: Mě se ta závěreční spolupráce se skřety líbila měl sem k nim celkem velký respekt :D takže sem byl rád, že sem mohl koumat i jinak než mrtvé anebo zavřené v dole neustále točící pákou :DThainDeguthaindegu27578    29.4.2014 18:50 ThainDegu

HALF-LIFEBLAZEN: Mě se ta závěreční spolupráce se skřety líbila měl sem k nim celkem velký respekt :D takže sem byl rád, že sem mohl koumat i jinak než mrtvé anebo zavřené v dole neustále točící pákou :D

HALF-LIFEBLAZEN    Jo to si pamatuji jak bez toho Ulu-mulu tam skoro nešlo dostat a i s ním mezi bandou skřetů jsem se cejtil nesvůj když se chovali jakoby čekali až provedu něco podezřelého. :DHALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    29.4.2014 18:40 HALF-LIFEBLAZEN

Jo to si pamatuji jak bez toho Ulu-mulu tam skoro nešlo dostat a i s ním mezi bandou skřetů jsem se cejtil nesvůj když se chovali jakoby čekali až provedu něco podezřelého. :D

ThainDegu člen redakce    HALF-LIFEBLAZEN: Vlk byl v Gothicu velká výzva :D a co teprve procházka na jedné z prvních úrovní na území skřetů :D začátky tam byly skutečně zábavné a poznávat svět bylo občas o hubu :DThainDeguthaindegu27578    29.4.2014 18:34 ThainDegu

HALF-LIFEBLAZEN: Vlk byl v Gothicu velká výzva :D a co teprve procházka na jedné z prvních úrovní na území skřetů :D začátky tam byly skutečně zábavné a poznávat svět bylo občas o hubu :D

HALF-LIFEBLAZEN    Skvělý článek se vším souhlasím, pro mě by hra měla být náročná aby mi předložila výzvu, celkem mě vyhovovala Half-Life série, inteligetní nepřátelé na tu dobu, nutnost kromě střílení i myslet a to nejenom takticky ale i v řešení logických hádanek a určitě si ckaždý pamatuje neposlušného trphajzlíka který vypadával z auta při plnění achievementu. :D:

Série Gothic hlavně první a druhý díl mě taky chytla a to vlastně i díky výzvám, pamatuji moc dobře jak mi NPCčka varovali ať nechodím do lesa a já byl už navyklý na tuny RPG her že v lese mi nemůže nic hrozit, chyba přepadl mě vlk a do vteřiny po mě aniž bych stačil vytasit meč, přesto jse se nevzdal a poučoval jsem se z chyb a snažil se na to jít jinak a hra se mi odměnila skvělou hratelností příběhem i prostředím a měl jsem chuť si to dát celé znovu.

DOOM, Wolf, Commander Keen a další to byli hry mého dětství na které mám hezké vzpomínky, dnešní hry doopravdy vedou tutorialem za ručičku a dokonce i v tvz. "ostré" hře tě vede za ručičku a šipka ti přesně naviguje kam máš jít což je směšné když je to kolikrát koridor ze kterého nelze sejít, původně jsem si nejdřív myslel jestli už nejsem na hry příliš starý protože jsem kolikrát hru spustil a za hodinku ji vypnul a zapoměl na ní, až teprv Portal 2 mi ukázal že chyba to bude někde jinde a to právě tím zjednodušováním za každou cenu. Portal 2 se sice od prvního dílu malinko zjednodušil ale stále jsem místy logicky zapotil a předložil mi skvělý příběh i hratelnost které mě hru nutily opakovat i po sté než mě omrzeala.

No vidím že jsem toho sepsal dost holt je to na hodně dlouhé povídání.
HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617
    29.4.2014 10:02
HALF-LIFEBLAZEN

Skvělý článek se vším souhlasím, pro mě by hra měla být náročná aby mi předložila výzvu, celkem mě vyhovovala Half-Life série, inteligetní nepřátelé na tu dobu, nutnost kromě střílení i myslet a to nejenom takticky ale i v řešení logických hádanek a určitě si ckaždý pamatuje neposlušného trphajzlíka který vypadával z auta při plnění achievementu. :D:

Série Gothic hlavně první a druhý díl mě taky chytla a to vlastně i díky výzvám, pamatuji moc dobře jak mi NPCčka varovali ať nechodím do lesa a já byl už navyklý na tuny RPG her že v lese mi nemůže nic hrozit, chyba přepadl mě vlk a do vteřiny po mě aniž bych stačil vytasit meč, přesto jse se nevzdal a poučoval jsem se z chyb a snažil se na to jít jinak a hra se mi odměnila skvělou hratelností příběhem i prostředím a měl jsem chuť si to dát celé znovu.

DOOM, Wolf, Commander Keen a další to byli hry mého dětství na které mám hezké vzpomínky, dnešní hry doopravdy vedou tutorialem za ručičku a dokonce i v tvz. "ostré" hře tě vede za ručičku a šipka ti přesně naviguje kam máš jít což je směšné když je to kolikrát koridor ze kterého nelze sejít, původně jsem si nejdřív myslel jestli už nejsem na hry příliš starý protože jsem kolikrát hru spustil a za hodinku ji vypnul a zapoměl na ní, až teprv Portal 2 mi ukázal že chyba to bude někde jinde a to právě tím zjednodušováním za každou cenu. Portal 2 se sice od prvního dílu malinko zjednodušil ale stále jsem místy logicky zapotil a předložil mi skvělý příběh i hratelnost které mě hru nutily opakovat i po sté než mě omrzeala.

No vidím že jsem toho sepsal dost holt je to na hodně dlouhé povídání.

ThainDegu člen redakce    Zkoušel jsi nižší nastavení čí něco podobného ? Na nb sem ho musel hrát na střední a pří QTE akcích sem musel házet low abych měl ty eventy skutečně v moment kdy se odehrávali :DThainDeguthaindegu27578    28.4.2014 22:25 ThainDegu

Zkoušel jsi nižší nastavení čí něco podobného ? Na nb sem ho musel hrát na střední a pří QTE akcích sem musel házet low abych měl ty eventy skutečně v moment kdy se odehrávali :D

Ice Golem   1x   FireWolf: Já mám Zaklínače nějak buglého nebo nevím. . všude, kde má být QTE nebo na začátku na mostě s tím drakem si můžu prostě hodit na stůl a kochat se... mám to ve formě cut - scén :DIce Golemice-golem9641    28.4.2014 21:52 Ice Golem

FireWolf: Já mám Zaklínače nějak buglého nebo nevím. . všude, kde má být QTE nebo na začátku na mostě s tím drakem si můžu prostě hodit na stůl a kochat se... mám to ve formě cut - scén :D

FireWolf    ThainDegu: Já vím, já jsem tu hru dohrál a říkal si tenkrát, na tom konci s drakem: Ježíši, jak tohleto dám na tu nejtěžší obtížnost? :D Dokonce i na normal jsem tam umřel :D jsem čuměl na obrazovku a nestihl zmáčknout tlačítko a bum, jsem mrtvý :D vážně nesnáším ty QTE.FireWolffirewolf28784    28.4.2014 17:19 FireWolf

ThainDegu: Já vím, já jsem tu hru dohrál a říkal si tenkrát, na tom konci s drakem: Ježíši, jak tohleto dám na tu nejtěžší obtížnost? :D Dokonce i na normal jsem tam umřel :D jsem čuměl na obrazovku a nestihl zmáčknout tlačítko a bum, jsem mrtvý :D vážně nesnáším ty QTE.

ThainDegu člen redakce    FireWolf: Jo ten drak ti bude ještě dělat problémy u konce hry :D PS já taky tu část nesnáším ta postava běhá jak se jí zachce :DThainDeguthaindegu27578    28.4.2014 17:15 ThainDegu

FireWolf: Jo ten drak ti bude ještě dělat problémy u konce hry :D PS já taky tu část nesnáším ta postava běhá jak se jí zachce :D

FireWolf    ThainDegu: A sakra :D To já se ne a ne dostat přes toho pitomého draka, nějak mě tam hapruje to ovládání během toho a já občas běžím místo od něj přímo k němu :D Ale plánuju ten achiv někdy udělat, stejně jak zbytek (možná to stihnu, než vyjde trojka :D)FireWolffirewolf28784    28.4.2014 17:11 FireWolf

ThainDegu: A sakra :D To já se ne a ne dostat přes toho pitomého draka, nějak mě tam hapruje to ovládání během toho a já občas běžím místo od něj přímo k němu :D Ale plánuju ten achiv někdy udělat, stejně jak zbytek (možná to stihnu, než vyjde trojka :D)

ThainDegu člen redakce    FireWolf: ja sem byl lucky takže mam zaklínače na full achiv :DThainDeguthaindegu27578    28.4.2014 16:52 ThainDegu

FireWolf: ja sem byl lucky takže mam zaklínače na full achiv :D

FireWolf    ThainDegu: To nevadí, ale pro mě, když se řekne obtížná hra, tak mě napadne Dark Souls série, Zaklínač 2 a ten achievement Madman (který jsem se několikrát pokoušel získat, ale ten drak na začátku je prostě ... :D) a pak to Mount and Blade. Tak mě jen zarazilo, že tu není po jejich boku. Jinak systém zdraví, nejlepší jsou a budou lékárničky. Pamatuju se, jak jsem v prvním COD neměl moc životů, nikde žádná lékárnička a na nás najížděly tanky a plno nepřátel (do dneška nevím, jak jsem to mohl dát :D) . Mě obecně se nelíbí ani další trendy ve hrách, jako je nošení jen dvou zbraní, schovávání se za úkryty a již zmíněný systém dobíjení životů. Dřív ty hry byly o výzvě, teď se stačí jen skrčit za roh, vystřílet nepřátele a nedejbože, když mě někdo trefí, tak prostě zůstanu dýl schovaný a počkám, až se doplní životy. A to je fakt nuda.FireWolffirewolf28784    28.4.2014 16:35 FireWolf

ThainDegu: To nevadí, ale pro mě, když se řekne obtížná hra, tak mě napadne Dark Souls série, Zaklínač 2 a ten achievement Madman (který jsem se několikrát pokoušel získat, ale ten drak na začátku je prostě ... :D) a pak to Mount and Blade. Tak mě jen zarazilo, že tu není po jejich boku. Jinak systém zdraví, nejlepší jsou a budou lékárničky. Pamatuju se, jak jsem v prvním COD neměl moc životů, nikde žádná lékárnička a na nás najížděly tanky a plno nepřátel (do dneška nevím, jak jsem to mohl dát :D) . Mě obecně se nelíbí ani další trendy ve hrách, jako je nošení jen dvou zbraní, schovávání se za úkryty a již zmíněný systém dobíjení životů. Dřív ty hry byly o výzvě, teď se stačí jen skrčit za roh, vystřílet nepřátele a nedejbože, když mě někdo trefí, tak prostě zůstanu dýl schovaný a počkám, až se doplní životy. A to je fakt nuda.

adamoun    Nejlepsi systém zdraví má stranglehold kde si to doplňujete zabíjením nepřátel a lékárna se tam objeví jen vymecneadamounadamoun20925    28.4.2014 16:08 adamoun

Nejlepsi systém zdraví má stranglehold kde si to doplňujete zabíjením nepřátel a lékárna se tam objeví jen vymecne

ThainDegu člen redakce    Mount and Blade je luxusní hra ale v moment kdy jsem tento článek psal mě nenapadla :D omlouvám se :DThainDeguthaindegu27578    28.4.2014 15:37 ThainDegu

Mount and Blade je luxusní hra ale v moment kdy jsem tento článek psal mě nenapadla :D omlouvám se :D

FireWolf    Skvěle napsaný článek a snad se vším se ztotožňuju. Jen jsi tam zapomněl na moji oblíbenou hru Mount and Blade (a také novější Warband) , který hráče nevodí za ručičku, člověk tam musí vše objevovat sám a i když nemůže v té hře umřít, tak začátky jsou dost těžké a frustrující (a upřímně si myslím, že dost dnešních hráčů by to nepřekousla) . Člověka přepadnou banditi, pobijou mu jeho vojáky, ukradnou jídlo, koně, zbraně atd. I mě třeba teď, když jsem to už počtvrté rozehrál, zajali 6x po sobě bandité :D A není sranda začínat zase od nuly.FireWolffirewolf28784    28.4.2014 15:34 FireWolf

Skvěle napsaný článek a snad se vším se ztotožňuju. Jen jsi tam zapomněl na moji oblíbenou hru Mount and Blade (a také novější Warband) , který hráče nevodí za ručičku, člověk tam musí vše objevovat sám a i když nemůže v té hře umřít, tak začátky jsou dost těžké a frustrující (a upřímně si myslím, že dost dnešních hráčů by to nepřekousla) . Člověka přepadnou banditi, pobijou mu jeho vojáky, ukradnou jídlo, koně, zbraně atd. I mě třeba teď, když jsem to už počtvrté rozehrál, zajali 6x po sobě bandité :D A není sranda začínat zase od nuly.