Recenze: Wildstar - Nový konkurent WoW?

Středa 4.6.2014 20:55 - Autor: ThainDegu
Recenze: Wildstar - Nový konkurent WoW?

MMORPG se na našem trhu objevují jako houby po dešti. Má tento počin čím zaujmout anebo se zařadí jen do řady mezi průměrná MMORPG?

Křeček v noční košilce

Tvorba postavy je trošku náročnější než ve většině titulů tohoto žánru. První volbu, která je před vás postavena představuje výběr frakce. Je vám nabídnuto Impérium, které bez zábran a ohledu na následky osídluje planety. Druhou stranu barikády tvoří společenství rebelů, obchodníků a žoldáků. Tyto národy se nemají zrovna v lásce. Kombinace těchto dvou mírně připomíná Hvězdné Války.

U každého společenství najdeme čtyři rasy. Rozdílné jsou jak ve velikosti tak i své tělesné sestavě. Od rasy krys Chua až po Granoky, kteří vypadají jako kamení obři. Pestrost jednotlivých ras rozděluje ještě jejich schopnost vykonávat určitá povolání. Určité profese jsou mírně vystřiženy z GW 2. Autoři vyřazují převážně nereálné možnosti například, aby byl Granok stalker, což by bylo asi to samé jako Tauren rogue. Takové rozlišení není vůbec špatným nápadem a já ho popravdě i celkem vítám. Každá z ras má určitou velikost, tím pádem se mění i jejich pohyblivost. Menší se dokáží lépe pohybovat a tím pádem mají i vyšší šanci na únik. U velkých postav máte sice větší výdrž, ale jejich pohyb je občas o dost pomalejší což v praxi znamená, že občas schytáte víc ran od nepřátel než prckové ve vašem teamu.

Mé mini
Mé mini

Povolání jsou rozdělena na jak na ranged-melee, které většinou ovládají fyzicky silnější rasy, mezi tyto profese patří například válečník, stalker a spellbringer. Tak i na profese používající spíše magické skilly v podobě léčení, mentálních útoků a technologie. Všechny postavy před sebou ale v průběhu hry možnost volby mezi tankem, DPS anebo supportem. Každá z nich má více možností použití celkově jsou tři assault, support a utility. Na vašem baru máte však místo jen pro určitý počet skillů ,takže situace kdy jste měli na každém tlačítku klávesnice dva bindy, se nekoná.

Posledním důležitým rozhodováním bude volba vaší cesty. Tato křižovatka se dělí na čtyři možnosti vědec, voják, osadník a cestovatel. Každá z nich bude mít své speciální úkoly a pravděpodobně i předměty do end game. Díky této možnosti si hru asi nikdy nezahrajete úplně stejně.

Odpočinkovou chvilku zažijeme při úpravě charakteru. S kterým se vyplatí si pořádně vyhrát. V těchto momentech si užijete spoustu legrace, při výběru z mnoha úsměvných skinů vaší postavičky. Má volba padla na Chau Medica, ten vypadá v mém provedení jako skutečný bad guy.

I medic dokáže naordinovat pořádné kapky

Planeta X

Volba frakce vám zaručí jiný začátek. Povstalci vyvíjejí poslední vzdor a naopak Impérium jim tvrdě bere dech při útoku na jednu z jejich planet. Ty zde mají naprosto fantastické zpracování, je zde jak nádherná krajina, tak i fauna a flora vždy typická pro určitou planetu. Prostor je většinou určitým způsobem ohraničen ale většinou je radost celý komplex prozkoumat i bez těchto rozdělení jsou jednotlivé lokace obrovské. Jdete jen tak po mapě a u obrovského kamene uvidíte malý knoflík, po jeho zmáčknutí se dostáváte do jeskyně obsahující Datacube. Tato kostka obsahuje lore o dané lokalitě. Jsou rozmístěny na nemalém prostoru a po jejich nalezení, přichází bonus ve formě vědění. To je však obsaženo nejen v těchto kostkách ale i v knihách roztroušených všude po kraji. V případě, že raději než vědomosti hledáte lov a krev je zde pro vás ideální možnost ve formě výzev, v kterých máte za určitou časovou dobu ulovit velký počet daného živočišného druhu.

Hodně mě uchvátili procházky na měsících a planetách bez atmosféry, sice je vaše cesta většinou dlážděna padajícími meteority, ale na devadesát devět procent to vždy stojí za to. Celkový pocit z těchto procházek je skutečně fantastický.

Ve hře je možné časem zakoupit dům. Ten můžete zvelebovat jak rostlinstvem z různých planet, díky čemuž se na vaší zahradě sejdou desítky rostlin, které by se nikdy nepotkali. Vylepšovat se dá i interiér spolu s nábytkem. Aby toho nebylo málo, vaše gilda má svou pevnost a ta může být zdokonalena o spoustu obranných systémů, technologii počínaje a ulovenými stvůrami konče.

Do budoucna bych možná počítal s myšlenkou guildovních vesmírných lodí, ale na to je asi ještě trošku brzy.

Durotar?
Durotar?

Každý problém, má více řešení

Questy jsou zde jako ve většině RPG, liší se snad jen možností volby u některých questů, které vás později mohou ovlivnit. Při jejich plnění se setkáte jak s úkoly zaměřenými na zabití nepřítele, přinesení určité věci anebo aktivace předmětů. Výjimkou jsou eskort questy, v kterých se někdy můžete přeměnit i za eskortovaného. Například pochod do tábora nepřátel, kde se vaše postavička vesele odpálí, cestou se k vám ale přidají další postavičky vašeho druhu, protože k vám cítí náklonost, na konci této cesty z toho vznikají celkem velkolepá jatka. Samozřejmě nesmím zapomenout na hlavní linii, tyto úkoly jsou zakončovány epickými filmečky.

Mezi jeden ze zajímavějších úkolů ala vetřelec, mi přišla vesmírná mise na zachránění jedné z posádek Dominia. Let na planetku byl sice trošku náročný, pro úspěšný dolet bylo potřeba zdolat skupinu vesmírných pirátů. A ani poté jste neměli zcela vyhráno, po přistání jste se na planetě neustále ostřelované meteority, museli dostat do lokální základny. Při vašem příchodu ale nenastanou oslavy, protože zjišťujete, že část posádky je mrtvá a vy musíte odklidit jejich mrtvá tlející těla. Jenže i v tomto je háček, jelikož podivné larvy hodující na tělech, je nechtějí bez boje opustit. Pomaličku vás stopy vedou k tajemnému dolu, kde mělo celé neštěstí začít. Před vámi se objevuje ne moc příjemný pohled. Obří vejce hlídaná zmutovanými vojáky a jako bonbonek gigantická královna hnízda. Celé toto dobrodružství podstupujete jen ve skafandru s namontovanou žárovkou, která jen umocňuje atmosféru.

Planeta Z
Planeta Z

Nejsou zde však jen obyčejné úkoly ale i questy, které jsou specifické pro každou na začátku zvolenou cestu. V roli vědce se zaobíráte většinou výzkumem a skenováním nových a neznámých organismů, ty vám později dávají bonusy v podobě určitých buffu. Objevitel většinou hledá cesty na místa kam se ostatní jen tak nedostanou, mezi první vaše mise patří instalace kamer na ne moc přístupné prostory. Osadník se zaměří především na budování a zlepšovaní funkce vašich jednotek při dobývání a kolonizování nového území. Vojákova cesta je pravým opakem předchozích voleb. Jeho úkoly obsahují vraždy a ničení, takže se nad nimi většinou nemusíte moc zamýšlet.

NPC ve hře také nezastávají jen formu hloupých nudných panáků. Většina z nich je celkem zajímavá a dokáže člověka oslovit, jejich výborný dabing tento pocit jen umocňuje. Ani paleta nepřátel není zrovna malá. Je zastoupena mimozemšťany různých tvarů a velikostí, roboty, mutanty i nemrtvými. Takže se v tomto směru jistě nudit nebudete.

Kdo neskáče, není cool

Všude létající kulky, rychlé úskoky a snaha vyhnout se zásahu. I to je součástí této hry. Skill shot je v této hře udělán naprosto fantasticky. Vlastnosti mají vždy určitý dosah, který je znázorněn polem dosahu. Ten vidíte jak u svých vlastních skillů tak i u nepřátel což občas trošku ulehčuje uhnout útoku. Tato možnost se objevuje hlavně, když kouzlo není instantní a trvá určitý čas, než ho daná postava vyčaruje. Je to sice jen pár sekund ale i moment vám pomůže uhnout a možná se zachránit od jisté smrti.

Každá zbraň je jiná proto i těla protivníků po smrti skoro vždy reagují jinak. Někdy se vypaří, jindy se zas jejich ostatky rozletí do prostoru či dokonce zmutují v něco podivného. Hra je ve způsobu umírání skutečně kreativní.

Jednotlivé vlastnosti v této hře nevyžadují manu ale určitý styl dobytí. Většinou závislém na používání základního skillu. Co to pro vás znamená? Nejste omezováni manou ale jen časovou prodlevou mezi spelly či nabytím vašeho skill baru po dosažení maxima, se postavám otevírají silnější comba přístupné až po nabití.

Mount zde má mnoho tváří
Mount zde má mnoho tváří

Od patnácté úrovně se vám otvírají brány jak PvE tak i PvP sféry. Díky skill shotu se PvP posouvá na vyšší úroveň. Hráči potřebují daleko víc dovedností jak k zasažení nepřátel, tak i k záchraně sebe samotných. Bojiště zde nabízejí klasické mody a arény, s kterými se setkáváme ve většině her zaměřených na souboje hráčů. Jednotlivé arény se dělí ještě na zkušební a hodnocené.

Stejnou měrou zaměření na pohyb a reflexy hráčů působí i na PvE. Nestvůry sice nemají potřebu uhýbat hráči z mušky, ale naopak hráči mají více možností uhnout jejich útokům, ale tím pádem budou jejich útoky ničivější, takže se máme na co těšit. Speciální stvůry se díky skill shotu stávají výzvou. Zabít netvora, který má třikrát či pětkrát víc životů než vy je po jeho poražení uspokojující. PvE pro více hráčů je rozděleno na mnoho dobrodružství a dungeonů. Ty po vzoru Guild Wars, obsahují možnost rozhodovat se a měnit popřípadě děj. Většinou se jedná o událostí, které se v lore odehrály před vašim příchodem. Díky čemuž můžeme, nahlédnout do událostí, které se již staly a udělat si o nich svůj obrázek. Hráči většinou o ději rozhodují formou hlasování. Instance jako takové jsou hodně zábavné a člověk se v nich skutečně nenudí, hlavně ne v roli healera.

Udržet na živu takovou partu není žádný med

Nekonečný vesmír

Co na závěr? Wildstar mě uchvátil hned v prvních momentech a zápal kterým mě nakazil, nezmizel ani po dvaceti čtyřech hodinách hraní. Hra kombinuje prvky z dvou dokonalých MMORPG WoW a GW 2. Z prvního titulu si bere grafickou stránku a schopnost vtáhnout hráče do herního světa na dlouhé hodiny. Výborný aspekt v podobě skill shotu a možného bezplatného modulu hraní spolu s možností volby v instancích, si bere od svého druhého vzoru Guild Wars 2.

Autoři hry mají obrovskou výhodu v tom, že jejich vesmír může být do budoucna obohacen nespočtem datadisků, kterými nebudou nuceni narušit své původní lore. Tím pádem nebude narušeno jako v jiných hrách a bude moct bez větších problémů expandovat o další obsah. Universum Wildstaru může být tím pádem prakticky nekonečné.

Ten pohled je k nezaplacení
Ten pohled je k nezaplacení
Wildstar na PC Hodnocení hry
Skóre hry 8 8/10
Wildstar
  • Příběh možnost ho ovlivnit
  • PvE
  • Epické PvP bojiště
  • Svět Wildstaru (Nekonečný vesmír)
  • Podobnost na dva výborné tituly
  • Skill shot combat
  • Systém skillů a vlastností
  • Chyb kterých se tvůrci dopustili v minulosti například v GW 2
  • Nevyváženost určitých class
Verdikt: Když se smíchají dva výborné tituly tak z toho vznikne skutečně zajímavé dílo. Wildstar vyniká prvky obou a jako bonus přidává různá vesmírná dobrodružství. Hráči MMORPG her mají příležitost si zahrát zajímavý titul, který většinu novinek v tomto sektoru strčí hravě do kapsy.
Wildstar na PCScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar Screenshot ze hry Wildstar