Recenze: Valiant Hearts: The Great War - Za co stojí položit život?

Pátek 27.6.2014 13:47 - Autor: ThainDegu

Recenze: Valiant Hearts: The Great War - Za co stojí položit život?Jako milovník Haškova Švejka jsem byl na konferenci Ubisoftu nejvíce zaujat jejich novým titulem Valiant Hearts. Příběh z první světové války a ještě k tomu kreslený. To jsem si rozhodně nemohl nechat ujít. A jaké byly nakonec mé dojmy? To se dočtete o pár řádků dál.

Statečné srdce

Náš příběh začíná na počátku první světové války. Spojuje osudy hrdinů do jednoho užasného celku. Ten ukazuje jak momenty hrdinství, tak i okamžiky, které pohnou snad s každým, jenž si postavy oblíbí. Celkem zde nalezneme čtyři rozdílné postavy a psa.

Na začátku proti sobě válka postaví dva blízské muže. Němce žijícího ve Francii Karla a jeho tchána Emila, jenž je francouz každým kouskem svého těla. Na oba na ně doma čeká dcera s dítětem, takže mají spoustu důvodů se vrátit. Nejsou však sami. Je zde i Fred, americký dobrovolník, který do války nastupuje s touhou po pomstě lidem, kteří zničili jeho život. Při náhodném setkání s Emilem se zjistí, že mají společný zájem a tak se spolu vydávají  na cestu za Karlem.

Django Unchained
Django Unchained

Posledním z aktérů je Anna. Mladá veterinářka koní se přes námitky svého otce rozhodla, že se za ním vydá do Belgie. Kola jejího automobilu však vedou přímo přes válečné pole, kde jako lékařka prožije skutečné hrůzy krvelačného konfliktu, ale ani přesto neztratí touhou pomáhat a léčit všechny, kteří to potřebují. Je pro ní důležité vyhrávat málé bitvy na poli této velké války.

Naštěstí je cesta, po které kráčí, shoudou šťastných náhod zkřížena spolu s našimi hrdiny Emilem a Fredem. Všechny aktéry tohoto příběhu nakonec spojuje nejen touha zastavit zlého barona Van Dorfa a znovu se shledat se svými blízskými, ale i všudy přítomný pes, kterého si na první pohled zamilujete. Příběhy jednotlivých postav na sebe bravůrně navazují a poté co jsou složeny do jednoho celku, vytváří skutečně krásný obraz první světové války. Čím dále budete, tím více budete chápat myšlenky a činy hlavních aktérů.

Bez lidskosti by to nešlo
Bez lidskosti by to nešlo

Pod hlavně kulometů

Správný voják musí mít základní vycvik. Po jeho absolvování můžete jít klidně do pole zemřít za svou vlast, anebo raději ne. Lepší je utíkat a likvidovat své nepřátele s pomocí vašeho chlupatého přítele. Valiant Hearts chce dokázat, že akční adventura by měla být skutečně dynamická. Chvil kdy si oddechnete tu není mnoho. Většinou budete uhýbat minometné palbě či čekat až se kulometčíkovy zasekne jeho zbraň, aby jste mohli bezpečně přeběhnout. Tyto momenty se mi celkem líbily a hlavně spolu s těly doplňovaly krásně atmosféru válečného konfliktu.

Nový modní doplněk
Nový modní doplněk

Hra je protkaná řadou celkem zábavných miniher, které budou pro některé z nás znamenat osvěžující změnu oproti jednosměrným úkolům, u kterých trávíte většinu času. Pro příklad bych uvedl jízdu autem polní ošetřovatelky Anny. Pří této aktivitě se stává nutností vyhýbat se cílům, jenž jedou či stojí před vámi. A aby toho naše veterinářka neměla málo, ošetřování nemocných bude založeno na mačkání určitých kláves v jednoduchém pořádí. Dávejte si pozor, jinak váš pacient zemře.

Logické hádanky zde nejsou náročnou záležitostí. Takže by vám jejich řešení nemělo zabrat mraky času jako u jiných adventur. Při momentech, kdy si ale náhodou nevíte rady, vám hra přátelsky podá pomocnou ruku v podobě poštovního holuba s nápovědou. A pak že jsou holubi jen škůdci.

Chvíle odpočinku?
Chvíle odpočinku?

Na Západní frontě klid

Naši hrdinové se podívají snad na všechna slavná bojiště. Které se hra vůbec nebojí vykreslit jak po stránce grafické, tak i historické. O každé lokalitě či historické události se dozvíte většinu detailů, které o nich dějepisné knihy nabízí. Zůčastníte se také slavné bitvy o Verdun, kde za měsíc zemřelo přes 70 tisíc mužů na obou stranách barikády. Snad na každém kroku vaší cesty vidíte hrůzy války a její dopad jak na civilní obyvatelstvo i vojáky. Lokace jsou nádherně nakresleny a jejich dokonalost je podtržena hudbou, která vás jednoduše chytne za srdce.

Pro milovníky historie jsou zde celkem široká válečná encyklopedie spolu s deníky hlavních postav. Své zážitky a osobní prožitky rozepisují většinou do deseti stran, v kterých jde vidět snad všechno jejích trápení a radost. Hledači pokladů a jejich touha stále něco hledat, bude vyslyšena v podobě sběralteských předmětů z dob první světové války. Dopisy, zbraně a jiné cetky mají vždy svůj příběh, který vašim hrdinům vypráví.

Válečné šílenství
Válečné šílenství

Poslední momenty

Tento titul jsem si skutečně užil. Prakticky jsem ho zvládl za jeden večer. Jak se mi líbil ? Byl jsem skutečně mile překvapen hlavně příběhem, který mě zaujal snad hned v první moment, když jsem ho začal vstřebávat. Díky skvělému výběru hudby byl můj dojem ještě podtržen. Hra ukazuje válku z trošku jiné perspektivy. Nebojují zde proti sobě lidé, ale mocnosti a nadřízení. Přátelství může vzniknout i mezi zákopy.

Jejich památka žije dál
Jejich památka žije dál
Valiant Hearts: The Great War na PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, iPhone, iPad Hodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
Valiant Hearts: The Great War
  • Příběh často dokáže překvapit
  • Perfektní propojení příběhů hlavních postav
  • Titul ukazuje všechny hrůzy války
  • Nádherně vykreslené lokace
  • Soundtrack (klavír zde má své místo)
  • Historické informace a sběratelské předměty
  • Hra mi vehnala slzy do očí
  • Souboje s bossy
  • Ovládání
Verdikt: Výborný titul poukazující na to, že i uprostřed bitevního pole je možné najít přátelství. Hru jsem si vychutnal od prvního spuštění až do jejího úplného konce.
Valiant Hearts: The Great War na PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, iPhone, iPadScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War Screenshot ze hry Valiant Hearts: The Great War