Uživatel nepřihlášen
Myšlenky a recenze Thaina Degu
RSS kanál blogu
Píše: ThainDegu - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Myšlenky a recenze Thaina Degu

Recenze: The Elder Scrolls V: Skyrim - mírně kritická recenze na titul roku.

Pondělí 14.7.2014 09:33 - Autor: ThainDegu
To se mi líbí

Recenze: The Elder Scrolls V: Skyrim - mírně kritická recenze na titul roku.Rád si vždy udělám čas na hry, které za to stojí. Skyrim je u milovníků RPG považován za výborný titul. Osobně jsem se konečně dostal ke kompletní edici, takže jdeme pomalu hodnotit.

Dovahkiin

Drakorozený hrdina, jemuž proudí v žilách dračí krev a je prakticky stvořen proto, aby se stal zabijákem draků, se po nepodařené popravě, kterou překazil jeho úhlavní nepřítel Alduin, vydává na cestu za záchranou světa. Jednoduše shrnutý začátek hry. Jak se vůbec nový TES změnil oproti minulým dílům v možnosti tvorby postavy? Celkem zásadně hru zjednodušil. Již nemáte osm vlastností, ale jen tři základní tabulky život, manu a výdrž. Ale abych Skyrimu tolik nekřivdil, obohacuje vlastnosti asi v osmnácti oblastech, do kterých je možné investovat vaše skill pointy, nebo lépe řečeno jeden bod na každou úroveň.Zajímavou novinkou je také že už se vaše postava nerodí pod určitým znamením, které si můžete na začátku vybrat, ale aktivuje tuto sílu pomoci kamenů, jenž tyto souhvězdí vyobrazují.

Velká část síly vašeho hrdiny je zaměřena do křiku. Asi potřebuje ventilovat vztek, a proto neustále pokřikuje nadávky v dračím jazyce. Účinky jednotlivých řevů jsou různé, některé působí jako výborná útočná síla, jiné zas jako skvělá obrana. Většinu z nich se učíte na posvátných místech či hrobkách, kde jsou pradávné texty umístěny. K jejich naučení je ale potřeba vždy jedna dračí duše. Což pro vás znamená, že když chcete být vzdělaným, musíte se stát výborným drakobijcem.

Před lety sice byla o draky nouze ale díky zlotřilému Alduinovy je jich nyní ve Skyrimu tolik že po čase začnou být jednoduše otravní. Jednoduše řečeno jsou přemnožení. Takže čím víc jich zabijete, tím víc se jich na mapě objeví. Ze začátku je jejich přítomnost zábavná ale po čase když se vaše postava nemůže jít ani vymočit, bez toho aby zabila draka, začali působit spíše otravným dojmem.

I dračí kostra dokáže vesničany odvést od práce na slušnou časovou dobu....
I dračí kostra dokáže vesničany odvést od práce na slušnou časovou dobu....

Konečně dokončen

Musím se přiznat, že Skyrim sem hrál skutečně mnohokrát. Ale nyní je to poprvé, co jsem hlavní linii dokončil. Řada vedlejších questů mě vždy od ní odvedla na míle daleko. Tentokrát se mi však povedlo překonat sám sebe, obejít všechny lákadla a zdolat tohoto obra vedlejších aktivit, jenž přede mnou stál. Nevím ale, jestli jsem udělal dobře. Tak nuzný příběh se v RPG objevuje skutečně málo. Hořkou pilukou je pro mě ještě to, že poté co jsem zachránil svět, jsem pro větší část světa stále jen neznámou postavou které nechtějí prodat dům.

Návod k tomu, jak porazit draka
Návod k tomu, jak porazit draka

Problém je, že celkově zde herní questy zaujmou jen tak napůl. Čekal jsem asi něco zajímavějšího, co by mi více připomínalo starší díly, které mě tedy zaujali o poznání víc. Hodně věcí se v průběhu jejich plnění dá očekávat, takže hráči uniká oblíbený moment překvapení. Celkově na mě většina úkolů působila dost nudně. Jistě občas se naskytl jeden či dva, které skutečně zaujali, ale zbytek škoda mluvit.

Které úkoly by měli být lépe hodnoceny, hlavní či vedlejší? Budu hádat. Většina z vás si jistě myslí, že za plnění main quest lane by měl být hráč odměněn skutečně po zásluze. Je to mu právě naopak. Za side práce dostanete většinou skutečně tučný a občas dokonce nelogický honorář, s kterým se odměna za plnění příběhu nemůže vůbec srovnávat. Uvedu jeden krásný příklad. Vesničané mají problémy s žoldáky, jenž okupují jejich důl. S hrdinou jdete do dolu, tam si promluvíte s vůdcem a zjistíte, že je buď můžete pozabíjet, anebo jednoduše vyplatit částkou 124 zlatých. Ze začátku vaše postava není zrovna rozený zabiják, takže vaše volba padne na úplatek. Poté co vojáci odejdou, vám vesničané dají rovných 800 mincí. Logika se v moment, kdy jsem přebíral peníze, naprosto vytratila.

Jediné, co úkolům podává pomocnou berličku, jsou frakce. Sice zde naprosto zmizel viditelný postup, ale i přesto zde mají zadané práce větší smysl, než side questy. Každá z nich má svou hlavní linii a po jejím dokončení se automatický stáváte vůdcem daného společenství. Poté dostáváte znovu nezajímavé a občas nelogické prácičky. Pro příklad bych uvedl cech Zlodějů, u kterého je aktivita založená na padělání a přepisování knih. Ta by se dala udělat celkem zajímavě. Škoda jen, že tomu tak není. Stačí jen vběhnout do domu, dotknout se knihy a práce je splněna, to má být zábava?

Bratrstvo Kočičí Pracky
Bratrstvo Kočičí Pracky

Meč a Magie

Soubojový systém prošel celkem pozitivní změnou. Magie i kontaktní boj jsou na stejné úrovni a pozadu nezůstává ani lukostřelba. Hrát se dá prakticky podle svého výběru. Titul samotný vás na žádnou z cest nenutí. Příjemnou novinkou je používání dvou zbraní či kouzel najednou, což z vaší postavy dělá nebezpečného protivníka. Kouzla jsou díky tomuto vylepšení v určitý moment silnější, než za předpokladu, že je sesíláte jen jednou rukou.

Jelikož na devadesát procent hraji vždy za mága, hned jsem se na tuto profesi vrhl. Byl jsem celkem nepříjemně překvapen, když se například škola vyvolávání značně zredukovala. Své staré služebníky jsem měl rád a popravdě mi je žádný z nových tvorů nemůže plně nahradit.

A jak je na tom váš naditý inventář? Podle mého moc dobře ne. Za prvé váha předmětů často neodpovídá tomu kolik by měli vážit a díky tomu že vaše postava běhá bez batohu, tak všechny itemy asi nosí po kapsách. Jestli tomu tak je chápu proč je uložiště věcí naprosto nepřehledné. Nejlepe se to ukáže v moment útěku z vězení. Buď vezmete všechno nebo nic, protože své poklady v záplavě zbytečností nenajdete.

Jak vycvičit draka?
Jak vycvičit draka?

Bystré obyvatelstvo

Rasy, které se ve Skyrimu střetávají, jsou celkem pestré. Touto vlastností naopak neoplývá jejich dabing spolu s AI.  Na devadesát devět procent se setkáte hlasy čtyř aktérů, kteří na vás budou promlouvat jak skrz svalnaté mladíky, tak i kulhající starce. Horší je, když si jednotlivé postavy začnou skákat do rozhovorů, ty se navzájem překrývají, takže ve výsledku dostanete celkem slušný guláš. Chvíle kdy vám kovář vypráví jak dobré zbraně má na prodej a poté co s ním navážete konverzaci tak žádnou možnost k obchodu nemá, se stává celkem často, obchodníci v tomto světě nesnáší profit a v pusté krajině mají asi spoustu zákazníků, takže si mohou vybírat. Poté co se náhodou dostanete k nákupu si skutečně musíte dávat pozor. Jelikož je i obchod stejně jako invetář nepřehledný, občas se vám může stát, že nakoupite věci ktere jste nechtěli.

Levitující otužilec
Levitující otužilec

O něco hůř je na tom uměla inteligence. Ta občas ukazuje nadprůměrnou pozornost a všímavost, ale chvíli poté spadne tak hluboko, že je náročné hledat v chování postav jakýkoliv logický důvod jejich počínání. Myšlenky majitele domu, který vykrádáte by pro vás mohli být dostačujícím příkladem. Můj dům byl vlastně zamčený, co tu děláte, ale tak dám vám ještě chvilku, aby jste mi mohl vykrást truhlu, ale pak už skutečně musíte jít. Opačným případem je například přístup lidí v hospodě, kde se na vás po neumyslném ukradnutí jablka za jeden zlatý vrhne celý lokál. Zajímavě jsou na tom i orkové a jejich doly plné drahé rudy. Klidně můžete vytěžit celý důl a nikdo vám neřekne ani půl slova ale stačí jedno špatné kliknutí na lopatu a už se na vás valí kupa problémů.

V soubojích občas některé momenty naprosto postrádají logiku. Když proti vám stojí lučištník či mág, tak by jste očekávali, že bude stát pěkně daleko od vás a ostřelovat vás šípy či firebally. Zde to funguje trošku jinak, na otevřeném prostoru sice postavy většinou stojí dál od vás, ale v dungeonu i přes to, že mají prostor, se bez většího rozmýšlení vrhnou k vám a tím pádem si upírají výhodu boje na dálku, díky tomu je jejich smrt velmi rychlá.

Mezi obyvatele Skyrimu nepatří však jen lidé a jiní humanoidi ale i monstra kterých tu rozhodně není málo. Většina z nich ctí kodex nestvůr takže na vás bez mrknutí oka zaútočí. Někteří z nich jsou ale neutrální. Těm se ale také nedá věřit, jak jinak si vysvětlit že obr napadený drakem k vám přiběhne a jednou ranou kyje vás odpraví. Jediný koho snad nemusíte zabít jsou nebohá lesní zvířátka, ty naštěstí na hráče neutočí anebo útočí?

Přímo do srdce
Přímo do srdce

Jak vyplnit nevyplnitelné

Prvních par hodin ve Skyrimu sem si skutečně užíval. Čím déle jsem po tomto světě cestoval, tím víc se mi zde ukazovalo to, že je prakticky prázdný. Ano nabízí neustále stejné souboje, které vám časem přijdou otravné, ale jednoduše řečeno po obsahové stránce mi prostor přišel naprosto nevyplněn. Možná je to tím, že nejsem milovníkem zimní krajiny a tím pádem mě většina lokací nezaujala díky své chladnosti. Je zde sice snaha prostředí kombinovat, ale nepřijde mi moc povedená. Znovu ke mě přilétá vzpomínka na Imperial City a krásnou balanci jednotlivých lokalit.

A co takové interiery jednotlivých budov? Polepšila se Bethseda oproti minulému dílu? No podle mě tedy moc ne. Problém je, že dvorní stavitel asi jezdil z jedné vesnice do druhé a jelikož to byl líný parchant, tak dal prakticky všem stejné vnitřní prostory. Zajímavé musí být návštěvy jednotlivých obyvatel mezi sebou. Reálně si dokážu představit, že se navzájem obviňují z krádeží, jelikož je výbava chatek naprosto totožná s tím, co najdete u sousedů. Čím víc bych v tomto směru pohlížel na detaily, tím by to bylo horší, a proto raději přejdu na staré dobré dungeony. Ve hře jich zde sice je hodně, ale jejich odlišnost se znovu hledá celkem těžko. Jistě pár detailů se nabízí, ale po pár sekundách, kdy pohřební komora A vypadá stejně jako hřbitov B, se pocit odlišnosti a výjimečnosti naprosto vytrácí.Hodně zajímavým aspektem je také naprosto prázdný ocean. Krom pár ryb, zde není absulutně nic. Očekával bych možná žraloky, hlavonožce či jiné obyvatele moří. A ono nic.

Další super věcí je to, že úkoly jsou od sebe na míle vzdálené, takže si krásnou krajinu můžete užívat desítky a možná i stovky hodin. Já ale děkuji bohu za rychlé cestování, jinak bych si asi při desátém questu místo strastiplné cesty raději vybral chřtán draka, než dlouhé pobíhání po nádherní mapě.

Ne každá loď dopluje do přístavu
Ne každá loď dopluje do přístavu

DLC co se celkem povedlo

Dvě DLC do Skyrimu bych bral jako celkem povedené. Prvním dodatkem byl upírsky laděný Dawnguard. Ten přišel s celkem zajímavým příběhem, který výrazněji nenarušoval základní hru. Jediným problémem zde snad bylo jen to, že se vampýři přemnožili a začali se vyskytovat snad v každém z měst. Což bylo na nižším levelu celkem nepříjemné. Ale to byl jen nepatrný detail. Obsah, který byl přidán, nebyl sice převratný, ale hlavní linie zde byla podle mého zajímavější než v původním titulu.

Druhé DLC už je spíše pro fanoušky The Sims, osamělé matky či počítačové nerdy jenž touží po adopci sirotka a dětský domov jim jednoduše svého chovance nedá. Stavění domečku a starání se o své dvě přechytralé děti, které trpí poruchou růstu, může být super. Ale pro mě je to naprosto nezapadající obsah.

Oslava po upírsku
Oslava po upírsku

Závěrečným DLC byl Dragonborn. Po napadení členy kultu Miraaka se vydáváte hledat toho, kdo vás chtěl vidět mrtvého. V ten moment se pro vás otvírá mrazivý ostrov Solstheim. Někteří z nás, jenž pamatují starý dobrý Morrowind a jeho okolí, pocítí po příjezdu na Solstheim moment nostalgie, přeci jen vracíte se na místo, kde se většina hráčů třetího dílu poprvé setkala s vlkodlaky. Stále je zde možno narazit na stejné obyvatele jako před lety. Ostrov se sice hodně změnil, ale stále má své kouzlo.

Se Solstheimem se objevuje možnost létat na dracích. Na začátku jsem se těšil na to, jak se proletím nad Skyrimem, jednoduše řečeno měla to být bomba. Ale nebyla. Drak měl prakticky celou situaci stále pod kontrolou, vaše jediná starost bylo zaměřování a zabíjení nepřátel zakončené přistáním na povrch, který tuto možnost nabízel. Nuda.

Bolestivý moment
Bolestivý moment

Možná to bude příště lepší

To je to jedné v co můžeme doufat. To co někteří nazývají hrou roku, bych jednoduše shrnul jako průměrný titul s obrovským nevyužitým open-worldem. Zjednodušení pro mladší komunitu na mě působí jako plivnutí do tváře fanouškům starších dílů. Snad se Bethseda polepší a příště vydá něco na úrovni kvalitního Oblivionu. Pokus o další zlehčení by mohl totiž dopadnout katastrofálně.

Můj drahý mág
Můj drahý mág
Elder Scrolls V: Skyrim na PC, PS3, Xbox 360, Switch Hodnocení hry
Skóre hry 6 6/10
Elder Scrolls V: Skyrim
» Více o hře
Líbí se mi
  • Severská atmosféra
  • Lore Skyrimu
  • Široká moderská komunita
  • Práce s lukem
  • Crafting
Vadí mi
  • Velká nevyužitost herního prostoru
  • Slabý a nedomyslený příběh,vedlejší questy opět nudí
  • Létání na dracích(to tam skutečně je?)
  • Frakce nemají hodnosti a ani postup.
  • Tři základní vlastnosti (hodně hloupý krok)
  • Postava předměty nosí po kapsách, takže je inventář superpřehledný
  • Míchání více dialogů do jednoho
  • Interier budov jako přes kopírák
  • Občasné pády hry spolu s výlety do textůr
  • Minimální možnost volby
  • Než jezdit na koni budu raději chodit pěšky
Verdikt: Skyrim je jako lego. Autoři vám zde dávají obrovský nevyplněný prostor a je jen na vás jak si ho vyplníte. Jenže občas moc volnosti jednoduše škodí. Legendy o dokonalé grafice a epickém příběhu jsou skutečně jen pohádkou. Hru jako celek zachraňuje široká moderská komunita ale ani přes to nedosahuje kvalit předchozího dílu.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
Elder Scrolls V: Skyrim na PC, PS3, Xbox 360, SwitchScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Recenze: The Elder Scrolls V: Skyrim - mírně kritická recenze na titul roku.
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Geralt z Rivie    draco666: Hádám, že Smejdcz právě měl namysli dobrou grafiku s těma modama.Geralt z Riviegeralt-z-rivie17274    18.9.2014 13:58 Geralt z Rivie

draco666: Hádám, že Smejdcz právě měl namysli dobrou grafiku s těma modama.

draco666   1x   Smejdcz: rpg s lepsou grafikou si nehral? skyrim ma grafiku prave dost slabu na rok v ktorom vysla (bez modov) ...skus zaklinaca 2 napriklad...a potom mi povedz kde je lepsia grafikadraco666draco6662126    18.9.2014 08:08 draco666

Smejdcz: rpg s lepsou grafikou si nehral? skyrim ma grafiku prave dost slabu na rok v ktorom vysla (bez modov) ...skus zaklinaca 2 napriklad...a potom mi povedz kde je lepsia grafika

Smejdcz   3x   Za mě jednoduše, mám tam nasráno přes 150 módů a RPG s lepší grafikou a hratelností jsem nehrál. Když se ohlédnu zpět, kdy jsem to dohrál poprvé (sakra, skoro 3 roky. Jako kdyby to bylo včera) , nevzpomenu si na jedinou chvilku, kde bych se nudil. Já bych hře udělil dva mínusy, malá rozmanitost vedlejších úkolů (některé zase skvělé) a příběhová linka, která "občas" pokulhávala, ale "WOW" momenty to opět vrátí do parádních kolejí. Za mě 9/10, jelikož Oblivion byl ještě o kapánek lepší. Jinak každý má svůj názor.Smejdczsmejdcz2368    15.7.2014 20:48 Smejdcz

Za mě jednoduše, mám tam nasráno přes 150 módů a RPG s lepší grafikou a hratelností jsem nehrál. Když se ohlédnu zpět, kdy jsem to dohrál poprvé (sakra, skoro 3 roky. Jako kdyby to bylo včera) , nevzpomenu si na jedinou chvilku, kde bych se nudil. Já bych hře udělil dva mínusy, malá rozmanitost vedlejších úkolů (některé zase skvělé) a příběhová linka, která "občas" pokulhávala, ale "WOW" momenty to opět vrátí do parádních kolejí. Za mě 9/10, jelikož Oblivion byl ještě o kapánek lepší. Jinak každý má svůj názor.

draco666    danur078: okolo 70 ...nebola motivacia hrat to dalejdraco666draco6662126    15.7.2014 20:44 draco666

danur078: okolo 70 ...nebola motivacia hrat to dalej

danur078    Zajímalo by mně kolik hodin jste hráli Skyrim. Já například přes 250 hodin.danur078danur07827792    15.7.2014 20:19 danur078

Zajímalo by mně kolik hodin jste hráli Skyrim. Já například přes 250 hodin.

CZconnor    Ještě že sem nepřišel Silchas Zmar :-D.CZconnorczconnor20481    15.7.2014 20:08 CZconnor

Ještě že sem nepřišel Silchas Zmar :-D.

Chepa    Neeerd Rage :DChepachepa9532    15.7.2014 18:58 Chepa

Neeerd Rage :D

Moppy   2x   Když jsem to hrál poprvé, tak jsem byl nadšenej. Ale postupem času jsem zjistil, že není všechno zlato co se třpytí. A souhlasím s recenzí, tohle rozhodně nemá co dělat mezi hrama roku.Moppymoppy9018    15.7.2014 18:54 Moppy

Když jsem to hrál poprvé, tak jsem byl nadšenej. Ale postupem času jsem zjistil, že není všechno zlato co se třpytí. A souhlasím s recenzí, tohle rozhodně nemá co dělat mezi hrama roku.

draco666    Lasman: ano videl som tie články...a podla nich si viem lahko urcit tvoj vek (neni tam totiz ani jedna zo skutocne najlepsich hier az na The longest journey) ...jedine co sa mi paci ze nekydas kritiku na RIsen 2 ako vacsina ludi...
ano je to tvoj nazor ja ti ho neberiem, , ale skus respektovat aj nazor druhych
prosim neodpisuj uz
draco666draco6662126
    15.7.2014 17:15
draco666

Lasman: ano videl som tie články...a podla nich si viem lahko urcit tvoj vek (neni tam totiz ani jedna zo skutocne najlepsich hier az na The longest journey) ...jedine co sa mi paci ze nekydas kritiku na RIsen 2 ako vacsina ludi...
ano je to tvoj nazor ja ti ho neberiem, , ale skus respektovat aj nazor druhych
prosim neodpisuj uz

Lasman    draco666: Zkus najet na můj blog, tam na článek „10 NEJLEPŠÍCH HER VŠECH DOB (+ Pohled a názor na ně) – ČÁST DRUHÁ (Top 5) “, to by mělo tvou zvědavost dostatečně ukojit.Lasmanlasman25718    15.7.2014 17:07 Lasman

draco666: Zkus najet na můj blog, tam na článek „10 NEJLEPŠÍCH HER VŠECH DOB (+ Pohled a názor na ně) – ČÁST DRUHÁ (Top 5) “, to by mělo tvou zvědavost dostatečně ukojit.

draco666   2x   som rád, že aspon niekto ma otvorené oči a nevychvaluje do nebies túto most overated game ever.... oproti morrowindu, dokonca aj oproti oblivionu je to hračka pre deti, zjednodušovanie na každom kroku, hlavny pribeh totálne nezáživný, uplne zbytočné a otravné dungeony, powergaming na každom kroku, frakcie- WTF? , draci su snad najslabší nepriatelia v hre, ani na najvyššej obtiažnosti som nenašiel výzvu, .... a mohol by som pokracovať do zajtra... RPG hry a samozrejme TES sériu mam veLmi rád, ale skyrim bol pre mňa obrovské sklamanie jakmile zo mňa opadol počiatočný hype...vidieť, že hra bola určená hlavne pre širokú verejnosť a mladšie publikum, na vydolovanie čo najviac peňazí.
Za mňa je to 6/10...7, 5/10 vymodovany... (čo zaujalo hlavne je atmosféra, hudba, systém mágie, tozsiahlost...) .

to Lasman: kritizuješ tu niekoho názor.... ale sám si nenapísal čím Skyrim tak neskutočne vyniká, to že da hre pár hypom oblbnutých recenzetov, či hráčov ktorí, nikdy nehrali skutočné RPG neznamena, že si to hodnotenie zaslúži :)
draco666draco6662126
    15.7.2014 16:51
draco666

som rád, že aspon niekto ma otvorené oči a nevychvaluje do nebies túto most overated game ever.... oproti morrowindu, dokonca aj oproti oblivionu je to hračka pre deti, zjednodušovanie na každom kroku, hlavny pribeh totálne nezáživný, uplne zbytočné a otravné dungeony, powergaming na každom kroku, frakcie- WTF? , draci su snad najslabší nepriatelia v hre, ani na najvyššej obtiažnosti som nenašiel výzvu, .... a mohol by som pokracovať do zajtra... RPG hry a samozrejme TES sériu mam veLmi rád, ale skyrim bol pre mňa obrovské sklamanie jakmile zo mňa opadol počiatočný hype...vidieť, že hra bola určená hlavne pre širokú verejnosť a mladšie publikum, na vydolovanie čo najviac peňazí.
Za mňa je to 6/10...7, 5/10 vymodovany... (čo zaujalo hlavne je atmosféra, hudba, systém mágie, tozsiahlost...) .

to Lasman: kritizuješ tu niekoho názor.... ale sám si nenapísal čím Skyrim tak neskutočne vyniká, to že da hre pár hypom oblbnutých recenzetov, či hráčov ktorí, nikdy nehrali skutočné RPG neznamena, že si to hodnotenie zaslúži :)

Chepa    Tak NV je o dost lepší jak 3Chepachepa9532    15.7.2014 13:27 Chepa

Tak NV je o dost lepší jak 3

Lišák    Chepa: U mě Khajiit - již zmíněný assassin styl a pak Altmer - mág (znovu opakuju, že cítím křivdu, neboť jsem se nemohl s těmi sympaťáky z Thalmoru spojit :D ) . Co se týće Falloutu mám raději ten od Obsidianu, i když Bethesdě nemůžu upřít, že se jí ta postapo stísněná atmosféra vyvedla (B. má na svědomí jen třetí díl. New Vegas, který dělal Obsidian pouze vydávala a propůjčila mu engine)Lišáklisak29188    15.7.2014 12:47 Lišák

Chepa: U mě Khajiit - již zmíněný assassin styl a pak Altmer - mág (znovu opakuju, že cítím křivdu, neboť jsem se nemohl s těmi sympaťáky z Thalmoru spojit :D ) . Co se týće Falloutu mám raději ten od Obsidianu, i když Bethesdě nemůžu upřít, že se jí ta postapo stísněná atmosféra vyvedla (B. má na svědomí jen třetí díl. New Vegas, který dělal Obsidian pouze vydávala a propůjčila mu engine)

ThainDegu člen redakce   1x   shifty205: Reálný život ho v ten moment naprosto opustil :D :D Když jde po Praze tak vidí na obloze draky :DThainDeguthaindegu27578    15.7.2014 11:35 ThainDegu

shifty205: Reálný život ho v ten moment naprosto opustil :D :D Když jde po Praze tak vidí na obloze draky :D

Chepa    To ja videl i více :DChepachepa9532    15.7.2014 11:34 Chepa

To ja videl i více :D

shifty205    Chepa: 300 hodin je ještě v poho ale viděl jsme na steamu někoho kdo u toho má přes 4000hodin! :-Dshifty205shifty20525266    15.7.2014 11:33 shifty205

Chepa: 300 hodin je ještě v poho ale viděl jsme na steamu někoho kdo u toho má přes 4000hodin! :-D

Chepa    Lišák - 2x Redguard a pak si nepamatuju kdo :D

Já si myslím, že je to hodně o subjektivním pohledu, někdo ocení jakou rozlohu to RPG má a je mu jasné, že takovej obsah se neobejde bez chyb a někomu to vadí. Pro mě jsou všechny RPG od Bethesdy absolutní TOP od Morrowindu pres Fallouty po Skyrim a Skyrim tomu nasadilo ten nejvyšší level. Ovšem co se týče story telling tak je TOP zase BIoware + CDprojekt no.
Chepachepa9532
    15.7.2014 10:49
Chepa

Lišák - 2x Redguard a pak si nepamatuju kdo :D

Já si myslím, že je to hodně o subjektivním pohledu, někdo ocení jakou rozlohu to RPG má a je mu jasné, že takovej obsah se neobejde bez chyb a někomu to vadí. Pro mě jsou všechny RPG od Bethesdy absolutní TOP od Morrowindu pres Fallouty po Skyrim a Skyrim tomu nasadilo ten nejvyšší level. Ovšem co se týče story telling tak je TOP zase BIoware + CDprojekt no.

ThainDegu člen redakce    Lišák: I Morrowind má datadisky :) Bloodmoon je hodně povedený :)ThainDeguthaindegu27578    15.7.2014 02:35 ThainDegu

Lišák: I Morrowind má datadisky :) Bloodmoon je hodně povedený :)

Lišák    Geralt z Rivie: Určitě je zkus, pokud tě bavil Skyrim, tak pravděpodobně neprohloupíš - Morrowind (zajímavá příroda a architektura staveb, pouštní bouře, hra tě nevodí za ruku - lokace, kde plníš dané questy, si musíš odvodit z dialogů - oproti Gothicu už máš však zde od začátku mapu a popis zadavatelů mi přišel o něco výstižnější) , Oblivion (parádní questy a datadisk Shivering Isles, odehrávající se v říši boha šílenství Sheogoratha) , Daggerfall (hra s obludnou rozlohou, šplháním po stavbách, s údajně revolučním soubojovým systémem, na jejíž zdolání by jsi si měl vyhradit několik měsíců, možná i let čistého času) , Arena (zahrnuje celý Tamriel - je však menší než D. ) , TESA: Redguard (není rpg, ale akční adventura)

Kam by jste se rádi podívali v příštím díle? Já do Black March (pro bažiny a blata mám slabost)
Lišáklisak29188
    15.7.2014 00:51
Lišák

Geralt z Rivie: Určitě je zkus, pokud tě bavil Skyrim, tak pravděpodobně neprohloupíš - Morrowind (zajímavá příroda a architektura staveb, pouštní bouře, hra tě nevodí za ruku - lokace, kde plníš dané questy, si musíš odvodit z dialogů - oproti Gothicu už máš však zde od začátku mapu a popis zadavatelů mi přišel o něco výstižnější) , Oblivion (parádní questy a datadisk Shivering Isles, odehrávající se v říši boha šílenství Sheogoratha) , Daggerfall (hra s obludnou rozlohou, šplháním po stavbách, s údajně revolučním soubojovým systémem, na jejíž zdolání by jsi si měl vyhradit několik měsíců, možná i let čistého času) , Arena (zahrnuje celý Tamriel - je však menší než D. ) , TESA: Redguard (není rpg, ale akční adventura)

Kam by jste se rádi podívali v příštím díle? Já do Black March (pro bažiny a blata mám slabost)

Geralt z Rivie    Já jsem žádný předchozí díly nehrál, tak proto sem z toho tak nadšenej.Geralt z Riviegeralt-z-rivie17274    14.7.2014 23:53 Geralt z Rivie

Já jsem žádný předchozí díly nehrál, tak proto sem z toho tak nadšenej.

ThainDegu člen redakce   1x   Jsem upřímně rád že jsme se konečně dostali k normální debatě a ne zbytečnému hatu :) Děkuji většině účastníků za jejich názor.ThainDeguthaindegu27578    14.7.2014 23:48 ThainDegu

Jsem upřímně rád že jsme se konečně dostali k normální debatě a ne zbytečnému hatu :) Děkuji většině účastníků za jejich názor.

Lišák    Chepa: Nějaká oblíbená rasa?Lišáklisak29188    14.7.2014 23:43 Lišák

Chepa: Nějaká oblíbená rasa?

Chepa    Mag War a BowChepachepa9532    14.7.2014 23:41 Chepa

Mag War a Bow

Lišák    Geralt z Rivie: Pro mě taková pohodovka, u které se celkem dobře relaxuje. Nic z čeho by se mi dělala husina. Kdyby před tím nehrál Obla (pověstného svým zmršeným level scalingem) tak budu víc nadšený. Jak říkáte člověk hraje, hraje a hezky mu to utíká. Ale pak se ho začne zmocňovat zvláštní pocit prázdnosti světa a marnosti svých činů.
Chepa: S jednou postavou a stylem?
Lišáklisak29188
    14.7.2014 23:31
Lišák

Geralt z Rivie: Pro mě taková pohodovka, u které se celkem dobře relaxuje. Nic z čeho by se mi dělala husina. Kdyby před tím nehrál Obla (pověstného svým zmršeným level scalingem) tak budu víc nadšený. Jak říkáte člověk hraje, hraje a hezky mu to utíká. Ale pak se ho začne zmocňovat zvláštní pocit prázdnosti světa a marnosti svých činů.
Chepa: S jednou postavou a stylem?

Geralt z Rivie    ThainDegu: Aha :DGeralt z Riviegeralt-z-rivie17274    14.7.2014 23:24 Geralt z Rivie

ThainDegu: Aha :D

ThainDegu člen redakce    Geralt z Rivie: Těch 7 jsem dal asi ve 20 hodinách :DThainDeguthaindegu27578    14.7.2014 23:18 ThainDegu

Geralt z Rivie: Těch 7 jsem dal asi ve 20 hodinách :D

Geralt z Rivie    ThainDegu: Když Skyrimu dáváš 6/10, proč máš na profilu 7/10? :DGeralt z Riviegeralt-z-rivie17274    14.7.2014 23:16 Geralt z Rivie

ThainDegu: Když Skyrimu dáváš 6/10, proč máš na profilu 7/10? :D

Geralt z Rivie    První dojem byl fakt velkej, teď už neskáču ke stropu, ale rád si to zahraju.Geralt z Riviegeralt-z-rivie17274    14.7.2014 23:05 Geralt z Rivie

První dojem byl fakt velkej, teď už neskáču ke stropu, ale rád si to zahraju.

Chepa    Mam tam nahrano tak 300 hodin nebo kolik (ne vše na steamu :D) a pořád to ze me vubec neopadlo :D o čem tu mluvíte ?Chepachepa9532    14.7.2014 23:03 Chepa

Mam tam nahrano tak 300 hodin nebo kolik (ne vše na steamu :D) a pořád to ze me vubec neopadlo :D o čem tu mluvíte ?

ThainDegu člen redakce    Wifinus: Přesně tak jak říkáš první dojem je něco co nadchne ale časem to opadne.ThainDeguthaindegu27578    14.7.2014 22:35 ThainDegu

Wifinus: Přesně tak jak říkáš první dojem je něco co nadchne ale časem to opadne.