Osobní dojmy z Bety The Witcher Adventure Game

Neděle 10.8.2014 21:15 - Autor: ThainDegu

V prvních momentech, když se ke mě dostala novinka, že by měla být stolní hra přesunuta na PC, nebyl jsem zrovna nadšený. Poté, co se ke mě však dostala beta, jsem si uvědomil, že s dobrou společností by to mohlo být hodně zábavné dobrodružství. Vydal jsem se tedy znovu do světa Zaklínače bez většího očekávání s určitou dávkou negativního myšlení. A co jsem nakonec dostal, to se dozvíte již po pár řádcích.

První krůčky

Hra začíná menším tutorialem, který představí jak hlavní aktéry většiny příběhů, tak i základní pravidla, která vás dovedou k vítězství. Vítěz prakticky musí dosáhnout určitého počtu VP bodů, jenž se dají získat za plnění hlavních a vedlejších úkolů. Je čistě jen na hráči, jak si jejich pořadí rozvrhne.

Nová hra z prostředí Zaklínače se odehrává na poli, jenž zoobrazuje Severská království v celé své kráse. Zavítáme do trpasličího města Mahakamu, Wyzimy či do sídla kultu Věčného ohně, jenž se nachází v Novingradu. Každá z postav má tedy možnost začít v jiné oblasti. Geralt se vydává na cesty z Kear Morhen, Yarpen naopak vyráží z trpasličí metropole.

Nehostinný Sever
Nehostinný Sever

Lov začíná

Jak již bylo řečeno na úvod na výběr máte ze čtyř hrdinů, které snad každý fanoušek zná. Oblíbenec dívčích srdcí zaklínač Geralt z Rivie, krásná Triss, chytrý Marigold a na závěr vůdce trpasličí družiny Yarpen Zigrin. A aby se hráči nehádali, je zde výběr postav ovliněn hodem kostek. Nejvyšší číslo získává první možnost volby, díky tomu se jim pravděpodobně dostane do rukou bělovlasý lovec nestvůr.

Každá z postav má své unikátní vlastnosti, které jí odlišují od ostatních přátel. Geralt je zkušeným alchymistou, takže jeho specialitou je míchání lektvarů, Triss naopak disponuje přípravou svých kouzel. Yarpen, jakožto vůdce trpasličí roty, disponuje možností své společníky využít pro svůj prospěch, například pro lepší příjem, vylepšení zbroje či získání vodítek. Na posledním místě je zde Marigold, který si přivydělává hudbou a řadou menších krádeží.

Super parta
Super parta

Strategie cesta k vítězství

Poté, co jste vypuštění s protihráči na mapu, každý z vás si vybere úkol, který je potřeba pro další postup splnit. Celkově vyhrává ten, kdo na konce bude mít nejvíc VP. Použití strategie je potřeba hlavně za předpokladu, že hrajete na více hlavních bodů, které je potřeba splnit. Nejkratší hra mi zatím trvala asi půl hodiny. Delší línie obsáhly až 80 minut herního času. Při plném počtu hráčů vám může jedno zakončení příběhu zabrat celkem slušný časový úsek. Počet úkolů si nastavíte s ostatnímy spoluhráči hned při startu hry.

Každý z úkolů vyžaduje určitý počet symbolů různých barev a znaků. Prakticky zde každá z postav vystupuje v roli detektiva, který hledá dostatečné množství. Po získání indícií je možné splnit úkol a tím pádem obdržet VP. Hráč, který první dokončí hlavní quest, vyhrává.

V každém kole je možné provést dvě z šestí akcí. Krom vyšetřování je zde i cestování spolu s rychlým přesunem, vývoj, odpočinek a specialní schopnosti jednotlivých postav. Díky cestování se můžete porozhlédnout ve městech, které jsou v okolí vaší postavy. Každé z nich nabízí jiné bonusy či možnosti.

Ti, kteří chtějí cestovat rychleji než ostatní, mohou použít rychlocestování. Cena za tento přesun je ale vysoká. Při každé cestě totiž obdržíte smolnou kartu. Ta občas přinese skutečně velké trable, jindy zas jen tak vyšumí do prázdna. Ti méně štastní díky ní narazí na monstra zlaté úrovně, které je skutečně náročné porazit.

Když už jsem nakousl monstra, tak se na ně nyní vrhnu v plné parádě.  Prakticky čím dále ve hře jste, tím víc jich je. Setkávají se tu nestvůry ze všech tří dílů herního Zaklínače. Prvotní monstra nejsou velkým oříškem. Jak dál hrou postupujete, tím náročnější souboje jsou. Každá příšera má totiž přidělenou baru. Při určitých soubojích můžete dokonce přijít i o VP. Což je dost bolestivý moment. Ja sem takto například přišel asi o 3 body při souboji s Leshenem. Příšery mají tři typy obtížnosti. Bronz, na který stačí minimální dovednosti, stříbro už dá trošku zabrat a samozřejmě zlato, které hráči dokáže pořádně zatopit.

Jo to byl ten souboj, v kterem si já tupec vybral Leshena

Kostky jsou vrženy

Nejzásadnějším problémem, který tu je, je asi hod kostkou. Který se nedá výrazně ovlivnit. Systém vypadá jako z prvního dílu Zaklínače, kde byly Trpasličí kostky neovlivnitelné. Časem by tento systém mohli převést na ten, jenž byl v Z2. V soubojích máte tři typy kostek s vyobrazením útoku, obrany a prázdného pole. Pro úspěšně provedenou akci potřebujete vždy určitý počet daných znaků.

Ne každý souboj se povede na 100 %. Hrdina je zraněn a je potřeba, aby se dostal znovu do formy pomocí odpočinku, který mu navrátí potřebná srdíčka. V moment, kdy vám body vašeho zranění zaplní váš bar, začnete přicházet o VP body. Stejně tak to funguje i s Foul Fate kartamy. Když boj jednoduše neodhadnete, tak dostanete například pět FF karet, nepříjemný to moment.

Stříbro či raději zlato
Stříbro či raději zlato

Náš první lov

Na začátku jsem byl sice ochuzen o roli lovce nestvůr Geralta, ale dostatečnou satisfakcí pro mě byl vůdce trpasličí družiny Yarpen. První momenty byly náročné. Naštěstí jsem měl dostatek štěstí, takže jsem netrpěl tolik jako můj spoluhráč, který se ujal právě Bílého vlka. Monstra pro něj představovala celkem slušný oříšek a kvůli častým zraněním byl přinucen k odpočinku.

Seznámení s hrou nám proběhlo celkem úspěšně. První main quest sice Geralt splnil jako první a již se vrhal na další, jenže neohrožený trpaslik se i přesto, že zůstal pozadu, rozhodl, že ho dožene. Čím dále naši hrdinové byli, tím více lovec trpěl. Yarpen se ukázal jako hodně výhodná postava s velkou výdrží. Síly se pomalu, ale jistě začaly vyrovnávat.

Cílová rovinka byla náročnější, než zprvu vypadala. Zlatá monstra se objevovala snad na každém rohu. A průchod městy se díky tomu stal celkem náročnou výzvou. Geralt diky jeho velké dávce štěstí asi 3x po sobě potkal draka, který mu díky jeho smůle dal pořádně nafrak. Možná díky tomu jsem se s Yarpenem pomalu, ale jistě blížil do Cintry, kde měl zakončit svůj úkol. Setkání s Leshenem pro něj ale také nedopadlo moc růžově. Ztráta 3 Vítězných bodů byla celkem hořkým momentem při jeho cestě. Jen jedno kolo nás dělilo od vítězství. Lovec nestvůr byl však po souboji s monstrem vysílen, takže byl ochuzen o možnost pohybu. Možná díky tomu se trpaslík uspěšně dostal do města a vyhrál tento lítý souboj.

Geralt v akci
Geralt v akci

Těžký začátek, příjemný konec

První momenty pro nás byly celkem náročné. Nebudu nikomu nic nalhávat, ale jednoduše jsme nevěděli co dělat. Po asi prvních deseti minutách hry jsme se konečně otrkali a začali si hru užívat plnými doušky. Čím blíže jsme byly ke konci, tím víc prožitků nám hra přinášela. Obtížnost rostla a my jsme se pomalu blížili ke konci. I přesto, že některá kola ze začátku vypadají, že vám šance na výhru naprosto unikla, dá se to strategii a určitou dávkou štěstí dohnat. Musím uznat i přes to, že jsem byl na začátku hodně skeptický, u konce jsem byl hodně příjemně překvapen.

Team Yarpen
Team Yarpen
The Witcher: Adventure Game na PC, iPhone, iPad, Mac, Android Hodnocení hry
Těším se
  • Hru pro jednoho hráče
  • Místní MP
  • Výbornou transformaci stolní hry na PC
Bojím se
  • Dává vůbec CDPR důvod je strachu ? :)
Shrnutí: V prvních momentech jsem byl mírně skeptický ale po pár hodinách mi hra přirostla k srdci a pro tento moment nemohu jinak než jí doporučit.
The Witcher: Adventure Game na PC, iPhone, iPad, Mac, AndroidScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game Screenshot ze hry The Witcher: Adventure Game